Dojrzałość Customer Experience

Organizacje nie stają się zorientowane na klienta z dnia na dzień. Transformacja doświadczenia klienta (CX) wymaga od organizacji systematycznego skupiania się na wprowadzaniu zmian w ciągu wielu lat oraz w wielu różnych projektach i zespołach. Aby zaprojektować, dostosować i utrzymać udane wysiłki CX, organizacje muszą budować umiejętności i działania związane z doskonaleniem w obszarze zarządzania doświadczeniami klientów.

W Everbe opracowaliśmy 7-dmio krokowy proces związany z doskonaleniem organizacji w obszarze budowania koncentracji na kliencie. Jego pierwszym etapem jest przeprowadzenie analizy dojrzałości organizacyjnej.

Analiza dojrzałości CX pomaga ocenić poziom zaawansowania organizacji w zarządzaniu doświadczeniami klienta (CXM). Pozwala zidentyfikować obszary wymagające poprawy i opracować strategię rozwoju CXM.

Poniżej wybrane kroki, które wskazują, jak przeprowadzamy analizę dojrzałości CX:

  • Krok 1 – określamy cele analizy.
  • Krok 2 – określamy model dojrzałości CXM, dopasowując go do potrzeb organizacji.
  • Krok 3 – realizujemy badania używając badań ilościowych i jakościowych.
  • Krok 4 – analizujemy wyniki badań i identyfikujemy obszary do poprawy.
  • Krok 5 – opracowujemy raport i rekomendacje.
  • Krok 6 – opracowujemy strategię rozwoju CXM w organizacji 
  • Krok 7 – opracowujemy plan taktyczny realizacji strategii

Analiza  dojrzałości CXM to pierwszy krok do poprawy CX w organizacji. Sposób przeprowadzenia analizy dojrzałości CX różni się w zależności od specyfiki organizacji, z która współpracujemy.

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.