Transformacyjny lider

Program Transformacyjny Lider powstał z myślą o tym, jak wesprzeć liderów transformacji oraz zmianie, którą przeprowadzają, i której doświadczają. Program jest całkowicie skupiony na budowaniu dobrostanu liderów oraz zwiększaniu ich odporności do realizacji nowych wyzwań i zadań. Liderzy mając mnóstwo zadań do realizacji, zmagając się na co dzień z małymi i dużymi wyzwaniami często zapominają o dbaniu o siebie samych. Transformacja i zmiany na świecie oraz w organizacjach powodują, że mogą czuć się wypaleni i nie mieć siły na realizację codziennych wyzwań, które przed nimi stoją.

Program Transformacyjny Lider trwa przez 3 miesiące składa się z 6 kroków. Przechodząc krok po kroku lider, lub grupa liderów nabywa nową wiedzę, umiejętności oraz kompetencje i realizuje ustalony (każdy dla siebie samego) plan działań. 

Współczesne czasy stawiają przed liderami wiele wyzwań, dlatego dbanie o siebie jest dla nich kluczowe z kilku powodów:

  • Wysoki poziom stresu – liderzy często borykają się z dużą presją i stresem, co może negatywnie wpływać na ich zdrowie fizyczne i psychiczne
  •  Zwiększona złożoność –  świat staje się coraz bardziej złożony, a liderzy muszą być w stanie podejmować szybkie i trafne decyzje w niepewnych sytuacjach – dbanie o swój dobrostan psychiczny i fizyczny zapewnia im niezbędną klarowność umysłu i energię do radzenia sobie z tymi wyzwaniami
  • Potrzeba bycia wzorem do naśladowania –  liderzy są wzorem dla swoich zespołów – dbając o siebie i zachowując równowagę w swoich działaniach na co dzień mogą pozytywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników
  • Wzmocnienie odporności –  współczesny świat jest pełen zmian i niepewności – dbanie o siebie pomaga liderom budować odporność psychiczną i fizyczną, co pozwala im lepiej radzić sobie z wyzwaniami i kryzysami
  • Wyższa motywacja i produktywność –  dbanie o swój dobrostan fizyczny i psychiczny zapewnia im energię i zaangażowanie, niezbędne do efektywnego zarządzania zespołem i osiągania celów

Beneficjentami programu są zarówno osoby, które aktywnie uczestniczą w programie, przez nabywanie nowej wiedzy i kompetencji, jak i wszystkie inne osoby, z którymi mają bezpośrednie oraz pośrednie kontakty. Tylko liderzy, którzy posiadają wysoką samoświadomość oraz świadomość w jaki sposób ich style zachowania wpływają na innych są w stanie budować dobre relacje z innymi, tworzyć zdrowe, doskonale funkcjonujące zespoły, a przez to rozwijać i wzmacniać organizacje.

Transformacyjny lider to program realizowany w formie indywidualnego mentoringu lub mentoringu zespołowego organizowanego dla większego zespołu menadżerów (maksymalnie do 6 osób). Zarówno wtedy, kiedy mentoring realizowany jest w formie indywidualnej, jak i zespołowej, każdy lider pracuje nad swoimi wyzwaniami, które określa sam lub wspólnie z mentorem. Celem programu jest edukacja oraz ćwiczenie umiejętności związanych w budowaniem samoświadomości, odporności oraz elastyczności psychologicznej oraz kształtowania świadomych i satysfakcjonujących relacji z innymi.

Program Transformacyjny Lider powstał we współpracy z Humanin – Instytutem Dobrostanu i Rozwoju – marką, która wspiera ludzi w osiąganiu dobrostanu psychicznego i fizycznego.

Program oparty jest między innymi o elementy:

  • Poznawczo-behawioralne podejście do emocji – szkolenie i trening który pozwala zrozumieć jak to, co myślimy wpływa na nasze zachowania, emocje oraz relacje z innymi. Podejście, które pozwala w krótkim czasie nabywać nowe kompetencje związane z budowaniem większej odporności oraz elastyczności psychologicznej, lepszego samopoczucia, satysfakcji osobistej oraz budować lepsze relacje w kontaktach z innymi ludźmi. Ponadto przez budowanie samoświadomości w zakresie równowagi w życiu pomaga utrzymywać równowagę pomiędzy życiem prywatnym i zawodowych, dzięki czemu zapobiega wypaleniu zawodowemu. 
  • Dialog Motywujący (Motivational Dialogue), który pozwala zrozumieć stosunek człowieka do zmiany, etapy przez jakie każdy człowiek przechodzi w procesie zmiany, nabyć kompetencje i umiejętności związane z przeprowadzeniem innych przez zmianę uwzględniając współpracę, akceptację, współczucie oraz dojrzałość do zmiany.
  • Trening Empatii – oparty o zasady tworzenia empatycznych relacji, które pozwalają na budowania empatycznego podejścia w kontaktach z innymi oraz budowania porozumienia opartego na zrozumieniu oraz współpracy. Trening empatii zawiera elementy NVC.
  • Uważność (Mindfulness) – trening związany z ćwiczeniem uważności, który zwiększa efektywność, uważność i koncentrację, pozwala sobie radzić ze stresem oraz trudnymi sytuacjami w pracy i życiu na co dzień.

Wiedza i metodologia pracy w liderami oparta jest o aktualną wiedzę z zakresu psychologii, psychopatologii oraz wiedzy o mózgu.

Ostatnie posty z naszego bloga

16.12.2024

SPÓJNOŚĆ DOŚWIADCZEŃ I ZARZĄDZANIE OCZEKIWANIAMI KLIENÓW NA CUSTOMER JOURNEY

SPÓJNOŚĆ DOŚWIADCZEŃ I ZARZĄDZANIE OCZEKIWANIAMI KLIENÓW NA CUSTOMER JOURNEY DROGĄ DO BUDOWANIA ICH ZAANGAŻOWANIA 5…

19.11.2024

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE Temat emocji rozgrzewa Polski CX-owy rynek. I słusznie, ponieważ…

19.11.2024

JAK RADZIĆ SOBIE Z SILOSOWAOŚCIĄ  W ORGANIZACJI?

JAK RADZIĆ SOBIE Z SILOSOWOŚCIĄ W ORGANIZACJI? CZEGO DOWIESZ SIĘ Z TEGO ARTYKUŁU: W maju…

10.10.2024

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE CO ZNAJDZIESZ W ARTYKULE? Dla większości osób pracujących w organizacjach, czy to…

25.09.2024

Przesłanie CX Day w 2024r. – dobre doświadczenia klientów przynoszą lepsze rezultaty dla klientów, pracowników i organizacji

Większość organizacji, zwłaszcza tych, które świadomie zajmują się zarządzaniem doświadczeniami klientów rozumie, że prawdziwe zaangażowanie…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.