Transformacyjny lider

Program Transformacyjny Lider powstał z myślą o tym, jak wesprzeć liderów transformacji oraz zmianie, którą przeprowadzają, i której doświadczają. Program jest całkowicie skupiony na budowaniu dobrostanu liderów oraz zwiększaniu ich odporności do realizacji nowych wyzwań i zadań. Liderzy mając mnóstwo zadań do realizacji, zmagając się na co dzień z małymi i dużymi wyzwaniami często zapominają o dbaniu o siebie samych. Transformacja i zmiany na świecie oraz w organizacjach powodują, że mogą czuć się wypaleni i nie mieć siły na realizację codziennych wyzwań, które przed nimi stoją.

Program Transformacyjny Lider trwa przez 3 miesiące składa się z 6 kroków. Przechodząc krok po kroku lider, lub grupa liderów nabywa nową wiedzę, umiejętności oraz kompetencje i realizuje ustalony (każdy dla siebie samego) plan działań. 

Współczesne czasy stawiają przed liderami wiele wyzwań, dlatego dbanie o siebie jest dla nich kluczowe z kilku powodów:

  • Wysoki poziom stresu – liderzy często borykają się z dużą presją i stresem, co może negatywnie wpływać na ich zdrowie fizyczne i psychiczne
  •  Zwiększona złożoność –  świat staje się coraz bardziej złożony, a liderzy muszą być w stanie podejmować szybkie i trafne decyzje w niepewnych sytuacjach – dbanie o swój dobrostan psychiczny i fizyczny zapewnia im niezbędną klarowność umysłu i energię do radzenia sobie z tymi wyzwaniami
  • Potrzeba bycia wzorem do naśladowania –  liderzy są wzorem dla swoich zespołów – dbając o siebie i zachowując równowagę w swoich działaniach na co dzień mogą pozytywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników
  • Wzmocnienie odporności –  współczesny świat jest pełen zmian i niepewności – dbanie o siebie pomaga liderom budować odporność psychiczną i fizyczną, co pozwala im lepiej radzić sobie z wyzwaniami i kryzysami
  • Wyższa motywacja i produktywność –  dbanie o swój dobrostan fizyczny i psychiczny zapewnia im energię i zaangażowanie, niezbędne do efektywnego zarządzania zespołem i osiągania celów

Beneficjentami programu są zarówno osoby, które aktywnie uczestniczą w programie, przez nabywanie nowej wiedzy i kompetencji, jak i wszystkie inne osoby, z którymi mają bezpośrednie oraz pośrednie kontakty. Tylko liderzy, którzy posiadają wysoką samoświadomość oraz świadomość w jaki sposób ich style zachowania wpływają na innych są w stanie budować dobre relacje z innymi, tworzyć zdrowe, doskonale funkcjonujące zespoły, a przez to rozwijać i wzmacniać organizacje.

Transformacyjny lider to program realizowany w formie indywidualnego mentoringu lub mentoringu zespołowego organizowanego dla większego zespołu menadżerów (maksymalnie do 6 osób). Zarówno wtedy, kiedy mentoring realizowany jest w formie indywidualnej, jak i zespołowej, każdy lider pracuje nad swoimi wyzwaniami, które określa sam lub wspólnie z mentorem. Celem programu jest edukacja oraz ćwiczenie umiejętności związanych w budowaniem samoświadomości, odporności oraz elastyczności psychologicznej oraz kształtowania świadomych i satysfakcjonujących relacji z innymi.

Program Transformacyjny Lider powstał we współpracy z Humanin – Instytutem Dobrostanu – marką, która wspiera ludzi w osiąganiu dobrostanu psychicznego i fizycznego.

Program oparty jest między innymi o elementy:

  • Poznawczo-behawioralne podejście trzeciej fali (CBT-3) – podejście, które pozwala zrozumieć jak to, co myślimy wpływa na nasze zachowania, emocje oraz relacje z innymi. Podejście, które pozwala w krótkim czasie nabywać nowe kompetencje związane z budowaniem większej odporności oraz elastyczności psychologicznej, lepszego samopoczucia, satysfakcji osobistej oraz budować lepsze relacje w kontaktach z innymi ludźmi. Ponadto przez budowanie samoświadomości w zakresie równowagi w życiu pomaga utrzymywać równowagę pomiędzy życiem prywatnym i zawodowych, dzięki czemu zapobiega wypaleniu zawodowemu. 
  • Dialog Motywujący (Motivational Dialogue), który pozwala zrozumieć stosunek człowieka do zmiany, etapy przez jakie każdy człowiek przechodzi w procesie zmiany, nabyć kompetencje i umiejętności związane z przeprowadzeniem innych przez zmianę uwzględniając współpracę, akceptację, współczucie oraz dojrzałość do zmiany.
  • Trening Empatii – oparty o zasady tworzenia empatycznych relacji, które pozwalają na budowania empatycznego podejścia w kontaktach z innymi oraz budowania porozumienia opartego na zrozumieniu oraz współpracy.
  • Uważność (Mindfulness) – trening związany z ćwiczeniem uważności, który zwiększa efektywność, uważność i koncentrację, pozwala sobie radzić ze stresem oraz trudnymi sytuacjami w pracy i życiu na co dzień.

Wiedza i metodologia pracy w liderami oparta jest o aktualną wiedzę z zakresu psychologii, psychopatologii oraz wiedzy o mózgu.

Ostatnie posty z naszego bloga

24.05.2024

Jak dotrzymać kroku i dogonić oczekiwania klientów ?

Artykuł pod raz pierwszy został opublikowany w magazynie Lighthouse i choć odnosi się do rynku…

08.05.2024

Styl przywództwa i kultura organizacyjna w budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników

Styl przywództwa oraz kultura organizacyjna stanowią bardzo ważne obszary budowania koncentracji organizacji na człowieku i…

08.05.2024

Zwrot z inwestycji w Customer Experience Management

Budowanie proklienckich organizacji oraz ważność koncentracji na doświadczeniach klienta mocno zagościły w polskim biznesie. Zarówno…

18.04.2024

12 trendów w obszarze Employee Experience Management

2024 rok już całkiem mocno się rozpędził i zdecydowanie częściej i więcej , niż rok…

08.03.2024

Idea, na którą nadszedł czas – Employee Experience Management

Moje wystąpienie o tytule „Od Customer Journey do Employee Journey Map – dwie drogi w mapowaniu doświadczeń…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.