W przesłaniu CX Day w 2024 roku „Good CX delivers better outcomes for customers, employees, and organizations” stowarzyszenie zrzeszające profesjonalistów i pasjonatów CXM (Customer Experience Professionals Association) odwołuje się do tego, że skuteczne wdrożenie Customer Experience jest nie tylko zbiorem technik czy narzędzi, ale musi być przeprowadzone we właściwy sposób przez wykwalifikowanych specjalistów.
Chcesz stać się profesjonalistą w obszarze transformacji Customer Experience Management – dołącz do Akademii Customer Experience Management
Istnieje kilka kluczowych elementów, które pokazują głębszy sens tego przesłania w kontekście biznesowym:
Profesjonalne wdrożenie CXM przekłada się na konkretne wyniki biznesowe
Właściwie zaprojektowane i wdrożone doświadczenia klienta prowadzą do realnych korzyści finansowych. Mówimy tutaj o większej lojalności klientów, wzroście przychodów, zwiększeniu wartości klientów przez ich dłuższy cykl życia oraz redukcji kosztów związanych z rozwiązywaniem problemów. Dobre wdrożenie CX prowadzi również do wzrostu rekomendacji marki przez zadowolonych klientów, co wspiera organiczny rozwój firmy.
Właściwe podejście do CXM angażuje pracowników
Zaangażowanie pracowników jest fundamentem dla każdego programu CX. Kiedy specjaliści odpowiednio przekażą ideę, że CX to coś, co obejmuje każdego pracownika, niezależnie od roli, pracownicy poczują się bardziej związani z misją firmy. Dobrze przeprowadzona transformacja CXM wzmacnia motywację, co zwiększa produktywność i zadowolenie zespołu.
Zarządzanie CXM na wysokim poziomie przyciąga uwagę liderów
Wiele firm walczy o to, aby przekonać swoich liderów do znaczenia CXM jako kluczowej strategii biznesowej. Dobrze zaplanowane wdrożenie CXM, poparte faktami i mierzalnymi wynikami, pomaga zdobyć wsparcie najwyższego kierownictwa. CEO i inne osoby decyzyjne widzą w tym klarowną ścieżkę do wzrostu, która opiera się nie tylko na satysfakcji klientów, ale na lepszych wynikach finansowych całej organizacji.
CXM jako strategiczny element biznesu
Dobre wdrożenie CXM nie kończy się na jednorazowej poprawie. Profesjonalne i długofalowe wdrożenie CX może przekształcić całą organizację, czyniąc CXM jednym z kluczowych elementów strategii firmy. W praktyce oznacza to większą adaptację do potrzeb rynku, lepsze zrozumienie klientów i szybszą reakcję na zmieniające się oczekiwania, co pomaga firmom przewidywać trendy i zmieniać rynek oraz generować wzrost, zwiększać innowacyjność i budować przewagę konkurencyjną.
Podsumowując – właściwe wdrożenie CXM, przeprowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów, działa, ponieważ przynosi mierzalne, długoterminowe korzyści, obejmujące zarówno finansowe wyniki organizacji, jak i zaangażowanie pracowników. CXM jest strategicznym podejściem do budowania przewagi konkurencyjnej i lojalności klientów w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.
Chcesz stać się profesjonalistą w obszarze transformacji Customer Experience Management – dołącz do Akademii Customer Experience Management
W Akademii Customer Experience Management od 2015 roku kształcimy profesjonalistów zajmujących się transformacją przez Customer Experience Management. Oferujemy kompleksowy 7-dmio miesięczny program, na który składają się spotkania online i offline, w którym krok po kroku przeprowadzamy uczestników przez zdobywanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności związanych z transformacją Customer Experience.
Od początku października rozpoczynamy rekrutację do programu, który rusza w marcu 2025 roku – jeśli chcesz skutecznie prowadzić transformację oraz budować prokliencką organizację w podejściu Customer Experience nie może Cię tam zabraknąć!
Więcej informacji znajdziesz tutaj: