Customer Journey
Według badań Forbsa „Customer Experience Trends” z 2023 roku 53% klientów wskazuje, że doświadczenie, które oferuje firma ma takie samo znaczenie, jak usługi i produkty, które oferuje. Te same badania wskazują, że 48% konsumentów jest skłonnych zapłacić za doświadczenia i obsługę klienta, które będą dla nich pozytywne. Według badań Forrestera „How Customer Experience Drives Business Growth” z 2022 roku firmy, który poprawią doświadczenie klienta mogą zwiększyć sprzedaż o 10-15%. Według opracownia opublikowanego przez McKinsey & Company „The CEO guide to customer experience”, firmy, które poprawią doświadczenie klienta, mogą zmniejszyć koszty o 15-25% w ciągu kilku lat od transformacji w obszarze customer experience.
W tym kontekście pytanie – czy opłaca się firmie budować pozytywne doświadczenia klientów ma tylko jedną możliwą odpowiedź – opłaca się. Marki, które w swojej działalności nie będą budować pozytywnych doświadczeń mają małe szanse na rozwój, a nawet przetrwanie. Orientacja na klienta jest dziś sercem udanego biznesu.
Dostęp do pełnego artykułu znajdziesz na łamach 9 numeru Digital Now! Magazine, a za kilka miesięcy również na naszym blogu