Dlaczego strategiczne zarządzanie doświadczeniem klienta nie uda się bez Customer Journey Map?

Customer Journey

Według badań Forbsa „Customer Experience Trends” z 2023 roku 53% klientów wskazuje, że doświadczenie, które oferuje firma ma takie samo znaczenie, jak usługi i produkty, które oferuje. Te same badania wskazują, że 48%  konsumentów jest skłonnych zapłacić za doświadczenia i obsługę klienta, które będą dla nich pozytywne. Według badań Forrestera „How Customer Experience Drives Business Growth” z  2022 roku firmy, który poprawią doświadczenie klienta mogą zwiększyć sprzedaż o 10-15%. Według opracownia opublikowanego przez  McKinsey & Company „The CEO guide to customer experience”, firmy, które poprawią doświadczenie klienta, mogą zmniejszyć koszty o 15-25% w ciągu kilku lat od transformacji w obszarze customer experience.

W tym kontekście pytanie – czy opłaca się firmie budować pozytywne doświadczenia klientów ma tylko jedną możliwą odpowiedź – opłaca się. Marki, które w swojej działalności nie będą budować pozytywnych doświadczeń mają małe szanse na rozwój, a nawet przetrwanie. Orientacja na klienta jest dziś sercem udanego biznesu.

Dostęp do pełnego artykułu znajdziesz na łamach 9 numeru Digital Now! Magazine, a za kilka miesięcy również na naszym blogu

https://magazyndigital.pl/sklep/

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.