Employee Experience Management – idea, na którą nadszedł czas

Z badań prowadzonych w ostatnich kilku latach przez Instytut Gallupa wynika, że zaangażowanie pracowników jest mocno powiązane z takimi wynikami, jak: lojalność klientów, rentowność, produktywność, rotacja pracowników, bezpieczeństwo ich pracy, czy absencja.  

Wysoko zaangażowani pracownicy przewyższają tych mniej zaangażowanych pod względem uzyskiwanych ocen zadowolenia klientów, rentowności, czy produktywności. Zaangażowani pracownicy są bardziej kreatywni oraz popełniają mniej błędów w pracy.  

Z badań prowadzonych przez Gallupa (2020r.) wynika, że zaangażowanie pracowników w sytuacji kryzysu i trudnej sytuacji dla firmy  jest istotnym wskaźnikiem wyższych w branży wyników firmy oraz, że firmy z wysokim wskaźnikiem zaangażowania pracowników szybciej odbudowują swoją pozycję w warunkach recesji, są bardziej wydajne oraz mają wyższy wskaźnik zysku na akcję przedsiębiorstwa.

Tak jak drogą do budowania zaangażowania klientów jest zaoferowanie im pozytywnych, unikalnych doświadczeń, tak drogą do utrzymania pracowników, zwiększenia  satysfakcji  oraz zaangażowania pracowników jest zapewnienie pracownikom pozytywnych doświadczeń.

Podejściem, które pomaga w budowaniu wartościowych dla pracowników doświadczeń jest Employee Experience Management (EXM). EXM to strategiczne podejście do zarządzania i poprawy doświadczeń pracowników, którego celem jest zbudowanie pozytywnych doświadczeń pracowników, które mają prowadzić do polepszenia satysfakcji pracownika, co z kolei wpłynie na jego większe zaangażowanie oraz lojalność względem organizacji. To wszystko ma służyć wyższej produktywności pracowników, wyższej jakości ich pracy, większemu zadowoleniu klientów, większej kreatywności, czy niższej rotacji, co z kolei przełoży się na większą innowacyjność, szybszy rozwój oraz lepsze wyniki biznesowe organizacji. 

Dalsza część artykułu w styczniowo-lutowym wydaniu Employee Experience Manager, który od stycznia znajduje się na rewersie istniejącego już od dwóch lat magazynu Customer Experience Managera, a za kilka miesięcy na naszym blogu.

Zapraszamy do prenumeraty Customer Experience Managera:

https://cxstore.pl/magazyn-customer-experience-manager-wydanie-nr-1-13-2024

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.