Fragment artykułu, który ukazał na się oraz w styczniowym wydaniu Customer Experience Manager.
Jeśli chcemy zbudować silną firmę, która daje wartość dla klientów, pracowników oraz pozostałych interesariuszy, to nie będziemy w stanie zrealizować tego celu, jeśli nasza organizacja nie będzie inteligenta emocjonalnie. Inteligencja emocjonalna oraz umiejętności, które się na nią składają są istotnymi czynnikami filozofii zarządzania organizacją oraz tym, co wpływa na zapewnienie firmie wzrostu oraz zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Inteligentne emocjonalnie organizacje przede wszystkim charakteryzują się spójnością – pomiędzy tym, co mówią, a tym co robią. Jeśli wizja i wartości mówią jedno, a akceptowane zachowania w firmie, pokazują coś innego – niesie to za sobą wiele negatywnych skutków emocjonalnych. Rozczarowanie, bezsilność, lęk, brak poczucia bezpieczeństwa, złość, to tylko niektóre z emocji, które mogą towarzyszyć pracownikom. Podobnie jest również wtedy, kiedy wizja i wartości organizacji są sprzeczne z tym, jakie wartości i cele ma pracownik – źle zrekrutowany pracownik, który źle się czuje w organizacji będzie odczuwał tę samą paletę negatywnych odczuć.
Artykuł ukazał na się oraz w styczniowym wydaniu Customer Experience Manager oraz platformie Insight (https://insight.cxmanager.pl).