Jak spowolnienie gospodarcze może wpłynąć na politykę personalną firm?

W listopadowym wydaniu magazynu HR Personel i Zarządzanie Marta Bryła-Gozdyra przedstawiła rekomendacje dotyczące polityki personalnej firm w obliczu kryzysu społeczno-gospodarczego.

Fragment artykułu poniżej:

Kiedy słyszymy słowa „kryzys”, „spowolnienie gospodarcze” w zestawieniu z polityką personalną firm przychodzą nam do głowy takie słowa, jak „optymalizacja zatrudnienia”, „zwolnienia”, a w najlepszym wypadku „przymusowe urlopy”, „ograniczenia czasu pracy na etacie”, itp.. To droga, może nie najprostsza, ale dla wielu dość oczywista.   Warto jednak, by była poprzedzona refleksją.

Prawdopodobnie sytuacja, której doświadczymy zmusi firmy do optymalizacji –  do tego, by zastanowiły się nad tym, jak wyglądają świadczenia poszczególnych pracowników, jaką jakość pracy oferują, jaką wartość i  korzyści firmom i ich klientom przynoszą. Mogą się pojawić również myśli i działania związane z tym, czy pracownicy pasują do wizji firmy, jaką chcemy być, czy chcemy się stać oraz, czy w wystarczający sposób realizują te wartości, które są dla firmy ważne.

I zakładając, że optymalizacja będzie niezbędna w/w podejście uważam za możliwe, a nawet konieczne, niezależnie od tego, czy spowolnienia gospodarczego doświadczymy, czy też nie.   Wypowiadając się z perspektywy osoby, która na co dzień wspiera firmy w transformacji kultury skoncentrowanej na kliencie, chciałabym się odwołać do łańcucha wartości, na którego końcu jest zysk, rozwój i przewaga konkurencyjna firmy. By to wszystko stało się możliwe, by firma mogła budować przewagę konkurencyjną i wypracowywać zysk i tworzyć wartość dla klientów, na początku potrzebujemy zaangażowanego pracownika. 

Dalsza część artykułu w wersji drukowanej i/lub online.

https://personel.infor.pl/

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.