W styczniowym wydaniu Personelu i zarządzania – piszemy o mapie doświadczeń pracowników jak narzędziu do budowania zaangażowania oraz motywacji pracowników

Kluczowymi interesariuszami organizacji są jej klienci oraz pracownicy – ich potrzeby i oczekiwania dynamicznie się zmieniają.  Klienci stają się coraz bardziej wymagający, zmniejszają wydatki, rzadziej robią zakupy, mają coraz niższy poziom zaufania do marek. W obliczu coraz większych możliwości wyboru – stają się coraz mniej lojalni i coraz wyżej ustawiają poprzeczkę  w walce o swoje serca i portfele.  Podobnie rzecz ma się z pracownikami – z jednej strony mamy do czynienia z niskim zaangażowaniem z pracę, poczuciem braku jej sensu, niskiej satysfakcji, mówimy o tzw. „cichej rezygnacji”, zniechęceniu, które przejawia się w  rezygnacji z ambicji, unikaniu brania odpowiedzialności, czy brakiem zaangażowania w dbaniu o rozwój firmy. Z drugiej strony mówimy o rosnących oczekiwaniach pracowników dotyczących rozwoju, wynagrodzeń, sposobu świadczenia pracy, ciekawych wyzwań,  czy atrakcyjnej, pasującej do wartości i przekonań pracowników kulturze organizacyjnej. 

Ze względu na bardzo konkurencyjny rynek pracy i konkurujące o najlepszych pracowników przedsiębiorstwa, musimy zapewnić pracownikom takie środowisko i warunki pracy, które będą dla nich na tyle satysfakcjonujące, by chcieli u nas pracować.  Przy czym sam fakt przynależności do organizacji nie wystarczy – w obecnej sytuacji, dynamicznie rosnącej konkurencji oraz zmieniających się potrzebach i oczekiwaniach klientów –  organizacje potrzebują zmotywowanych do pracy i zaangażowanych pracowników. 

Więcej w styczniowym wydaniu Personelu i zarządzania https://personel.infor.pl/spis-tresci/58742,31-stycznia-2023

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.