Kluczowymi interesariuszami organizacji są jej klienci oraz pracownicy – ich potrzeby i oczekiwania dynamicznie się zmieniają. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, zmniejszają wydatki, rzadziej robią zakupy, mają coraz niższy poziom zaufania do marek. W obliczu coraz większych możliwości wyboru – stają się coraz mniej lojalni i coraz wyżej ustawiają poprzeczkę w walce o swoje serca i portfele. Podobnie rzecz ma się z pracownikami – z jednej strony mamy do czynienia z niskim zaangażowaniem z pracę, poczuciem braku jej sensu, niskiej satysfakcji, mówimy o tzw. „cichej rezygnacji”, zniechęceniu, które przejawia się w rezygnacji z ambicji, unikaniu brania odpowiedzialności, czy brakiem zaangażowania w dbaniu o rozwój firmy. Z drugiej strony mówimy o rosnących oczekiwaniach pracowników dotyczących rozwoju, wynagrodzeń, sposobu świadczenia pracy, ciekawych wyzwań, czy atrakcyjnej, pasującej do wartości i przekonań pracowników kulturze organizacyjnej.
Ze względu na bardzo konkurencyjny rynek pracy i konkurujące o najlepszych pracowników przedsiębiorstwa, musimy zapewnić pracownikom takie środowisko i warunki pracy, które będą dla nich na tyle satysfakcjonujące, by chcieli u nas pracować. Przy czym sam fakt przynależności do organizacji nie wystarczy – w obecnej sytuacji, dynamicznie rosnącej konkurencji oraz zmieniających się potrzebach i oczekiwaniach klientów – organizacje potrzebują zmotywowanych do pracy i zaangażowanych pracowników.
Więcej w styczniowym wydaniu Personelu i zarządzania https://personel.infor.pl/spis-tresci/58742,31-stycznia-2023