Na MIT Sloan Management Review Polska piszemy o spójności doświadczeń i dotrzymywaniu obietnic przez markę

Spełnianie obietnic przez markę ma bardzo duży wpływ na doświadczenia klientów oraz ich zaangażowanie. Świat biznesu jest pełen obietnic, wręcz każda marka je ze sobą niesie. Z perspektywy budowania pozytywnych doświadczeń klienta nie ma znaczenia, czy jest to obietnica wprost wypowiadana w komunikacji marki, czy też klient dopowiada ją sobie sam, bazując na swoich skojarzeniach. Skojarzenia z marką bowiem budzą oczekiwania tak samo, jak bezpośrednio składane obietnice. Powstają one na skutek świadomych starań marki oraz na skutek doświadczeń z nią związanych – zarówno naszych własnych, bliskich i znajomych, jak i zupełnie obcych osób. Takie Skojarzenia mogą wręcz przewyższać obietnice marki i faktyczne walory produktów oraz usług, tym samym budując nierealistyczne oczekiwania klientów w stosunku do marki.  Jeśli marka kojarzy się z luksusem i prestiżem – tak wyobrażamy sobie całe doświadczenie z tą marką. Jeśli kojarzymy ją z poczuciem bezpieczeństwa, oczekujemy, że firma nam je zapewni. Jeśli słyszymy słowo „ekologiczny”, przychodzą nam do głowy wszystkie te elementy, które wiążą się z produktem tego typu. Miejsce, które oferuje spokój i relaks, kojarzy nam się z dźwiękami łagodnej, relaksującej muzyki. Jeśli więc będziemy słyszeć głośną muzykę i odgłosy dzieci, zwyczajnie poczujemy się rozczarowani.

Cała treść artykułu jest dostępna tutaj:

Inspirującej lektury!

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.