W najnowszym magazynie Customer Experience Manager, ukazał się artykuł Marty Bryły -Gozdyry, poświęcony podsumowaniu 2022 roku w branży Customer Experience oraz Employee Experience
Za nami 2022 rok. Rok, który przyniósł wiele nieoczekiwanych zdarzeń, które zachwiały Polską oraz światem powodując niestabilność zarówno gospodarczą, jak i geopolityczną Rosnące ceny oraz inflacja, zaburzone łańcuchy dostaw, niepewna przyszłość – to wszystko wpłynęło i nadal wpływa na nastroje zakupowe konsumentów, którzy coraz ostrożniej robią zakupy oraz z coraz większym pesymizmem patrzą w przyszłość.
Przy czym współcześni konsumenci są coraz mniej lojalni, coraz bardziej wymagający, doskonale znają swoje prawa i wiedzą, że mogą tego wymagać od marek. Oczekują, by marki niosły z sobą wyższą wartość, spełniały ich indywidualne potrzeby oraz oczekiwania. Poziomu oczekiwań klientów nie wyznacza dziś ta sama kategoria marki konkurencyjnej, ale najlepsze doświadczenie, jakie im zaoferuje jakakolwiek inna marka. Klienci oczekują więc wartościowych, mających znaczenie doświadczeń, które są takie same w każdym kanale kontaktu. Z perspektywy sposobu ich dostarczenia chcą mieć dostęp do produktów i usług szybko, łatwo, w preferowanym przez siebie kanale kontaktu oraz w konkurencyjnej cenie.
„Nowa normalność”, zmiana zachowań oraz zwiększenie oczekiwań konsumentów stawiają bardzo wysokie oczekiwania przed właścicielami marek, które muszą dostarczać oczekiwaną wartość zarówno klientom, pracownikom oraz pozostałym interesariuszom.
W tych okolicznościach i można powiedzieć, na szczęście – mijający rok dla obszaru związanego z Customer Experience Management w Polsce był bez wątpienia wyjątkowym rokiem. Być może, można go nawet nazwać przełomowym.
OBSERWACJE DOTYCZĄCE ZMIAN NA RYNKU W OBSZARZE CUSTOMER
8 najważniejszych obserwacji i ich wpływie na obszar związany z budowaniem proklienckici kultur w w styczniowym magazynie Customer Experience Management, a za kilka miesięcy na blogu Everbe.