Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem pod znakiem budowania proklienckich organizacji. Każda organizacja ma swojego klienta – nie ma znaczenia czy jest ona duża, czy mała, działająca na rynku B2B, czy B2C, funkcjonująca jako firma komercyjna, organizacja pożytku publicznego, przedsiębiorstwo publiczne, czy urząd. W końcówce 2023 roku do zmiany kierunku na klienta przekonywać już nikogo nie trzeba – dzisiaj wiemy, że budowanie pozytywnych doświadczeń klientów jest sposobem nie tylko na budowanie zaangażowania klientów, ale stanowi źródło zwiększania efektywności, rozwoju, zysku i budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
Duża część organizacji, która koncentruje się na kliencie ma również świadomość, że nie ma mowy o zbudowaniu proklienckiej organizacji bez koncentracji na pracowniku oraz, że do umocnienia firmy w tych obszarach potrzebna jest odpowiednia kultura organizacyjna. Gdy mówimy o proklienckiej organizacji mówimy dziś o Human Experience – o budowaniu organizacji skoncentrowanej na człowieku – jednocześnie kliencie i pracowniku.
W artykule przedstawię trendy w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klienta, pracownika oraz dojrzałości organizacji w zakresie koncentracji na człowieku, na które warto zwrócić uwagę. Jednak należy zauważyć, że trendy pokazują tylko kierunek i nie wszystkie mają zastosowanie do każdej firmy. Przyjęta przez przedsiębiorstwo strategia zarządzania doświadczeniami klientów powinna wynikać z dojrzałości CX -owej organizacji oraz unikalnej strategii, celów i potrzeb. Warto się jednak im przyjrzeć i przetestować te rozwiązania i te strategie, które najbardziej odpowiadają organizacji.
Dalsza część artykułu w listopadowo- grudniowym wydaniu Customer Experience Manager, a za kilka miesięcy na naszym blogu.
Zapraszamy do prenumeraty CX Managera