Artykuł w CXM – rok 2024 pod znakiem Human Experience

Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem budowania proklienckich organizacji. Każda organizacja ma swojego klienta  – nie ma znaczenia czy jest ona duża, czy mała, działająca na rynku B2B, czy B2C, funkcjonująca jako firma komercyjna, organizacja pożytku publicznego, przedsiębiorstwo publiczne, czy urząd.  W końcówce 2023 roku do  zmiany kierunku na klienta przekonywać już nikogo nie trzeba – dzisiaj wiemy, że budowanie pozytywnych doświadczeń klientów jest sposobem nie tylko na budowanie zaangażowania klientów, ale stanowi źródło zwiększania efektywności, rozwoju, zysku i budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.

Duża część  organizacji, która koncentruje się na kliencie ma również świadomość, że nie ma mowy o zbudowaniu proklienckiej organizacji bez koncentracji na pracowniku oraz, że do umocnienia firmy w tych obszarach potrzebna jest odpowiednia kultura organizacyjna.  Gdy mówimy o proklienckiej organizacji mówimy dziś o Human Experience – o budowaniu organizacji skoncentrowanej na człowieku – jednocześnie kliencie i pracowniku.  

W artykule przedstawię trendy w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klienta, pracownika oraz  dojrzałości organizacji w zakresie koncentracji na człowieku, na które warto zwrócić uwagę. Jednak należy zauważyć, że trendy pokazują tylko kierunek i  nie wszystkie mają zastosowanie do każdej firmy.  Przyjęta przez przedsiębiorstwo strategia zarządzania doświadczeniami klientów powinna wynikać z dojrzałości CX -owej organizacji oraz unikalnej strategii, celów i potrzeb. Warto się jednak im przyjrzeć i przetestować te rozwiązania i te strategie, które najbardziej odpowiadają organizacji.  

Dalsza część artykułu w listopadowo- grudniowym wydaniu Customer Experience Manager, a za kilka miesięcy na naszym blogu.

Zapraszamy do prenumeraty CX Managera

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.