Strategia Customer Experience Management

Dla większości osób pracujących w organizacjach, czy to prywatnych, czy państwowych, posiadanie: strategii organizacji, strategii sprzedaży, finansów, marketingu, public relations, itd.  wydaje się czymś naturalnym. Realizacja strategii jest miarą realizacji ich celów w pracy.  Prawdopodobnie mało osób na stanowiskach menadżerskich w/w departamentów, działa spontanicznie i bez ściśle ustalonej strategii. 

Zarządzenia Doświadczeniem Klienta jest młodą dziedziną, szczególnie w Polsce. I o ile posiadanie strategii sprzedaży, marketingu, finansów, itp. jest dość oczywiste, o tyle posiadanie przez organizację strategii Customer Experience Management nie jest oczywistą sprawą. W praktyce można zaobserwować, że  niewiele jest firm, które działają w duchu  Customer Experience Management, które taką strategię posiadają.  Powodów takiej sytuacji może być wiele, jak np.: brak zrozumienia tego czym jest zarządzanie doświadczeniami klientów, nieumiejętność i brak pomysłu, w którym miejscu w strategii organizacji powinna znajdować się strategia CXM, brak odpowiednich narzędzi oraz miar, koncentracja na produktach, a nie na klientach, brak zainteresowania zarządu, czy brak zasobów. Innym powodem, który można zaobserwować ze strony zespołów CX-owych jest  brak chęci do zobowiązywania się do działania w konkretnym kierunku, który wiązałby się z realizacją konkretnych, namacalnych celów, które organizacja mogłaby rozliczyć.

Cały artykuł przeczytacie w lipcowo-sierpniowym magazynie Customer Experience Manager, a za jakiś czas na naszym blogu.

Link do prenumeraty magazynu:

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.