Trendy 2023 – Employee Experience Management

Oto kilka trendów w zakresie Employee Experience Management na 2024 rok. I choć, jak to z trendami bywa – jednym one odpowiadają, inni mogą się z nimi nie zgadzać, do jednych organizacji pasują, a innych w ogóle nie dotyczą, to nie przejść obok nich obojętnie.

OD EMPLOYEE EXPERIENCE DO EMPLOYEE EXPERIENCE MANAGEMENT

Ważnym elementem, z którego trzeba zdać sobie sprawę to fakt, że Employee Experience jest czym innym niż Employee Experience Management. Z moich obserwacji wynika, że świadomość z czym się wiąże zarządzanie doświadczeniami pracowników jest coraz wyższa i jest to dobra informacja, a tym samym ważny trend. Organizacje z coraz większą świadomością będą podchodzić do zarządzania doświadczeniami pracownika, zwiększając zakres kompetencji obecnych działów HR lub tworząc odrębne komórki odpowiedzialne za Employee Experience Management.

SPERSONALIZOWANE DOŚWIADCZENIE NA CAŁEJ ŚCIEŻCE PRACOWNIKA

Większa kompetencja i specjalizacja w obszarze EXM będzie wiązała się z coraz powszechniejszym używaniem narzędzi związanych z zarządzaniem doświadczeniami pracowników. Bardziej popularne stanie się używanie map doświadczeń pracowników, które z najczęściej stosowanych dotąd map doświadczeń kandydatów i procesów onboardingowych przesuną się na całość ścieżki pracowniczej. W większym stopniu niż dotychczas będą wykorzystywane persony pracowników – zarówno przy mapowaniu obecnych, jak i przyszłym doświadczeń. Idąc dalej – będzie miała miejsce większa personalizacja doświadczeń pracowników. Kluczem będzie zrozumienie unikalnych potrzeb i preferencji każdego pracownika, tak, by to, co oferuje organizacja było dla pracownika jak najbardziej wartościowe.

STAŁY MONITORING DOŚWIADCZEŃ PRACOWNIKÓW

W 2024 roku badania pracowników raz lub dwa razy w roku już nie wystarczą. Trendem będzie rozwijanie i utrzymywanie zaawansowanych systemów feedbacku od pracowników. Kluczowe będzie tworzenie przestrzeni, gdzie opinie pracowników są regularnie słuchane, a organizacje szybko reagują na ich potrzeby i problemy. Skupienie się na efektywnym słuchaniu i feedbacku stanie się istotnym elementem zarządzania doświadczeniem pracownika, umożliwiając organizacjom bardziej responsywne i adaptacyjne podejście do zarządzania talentami i kulturą pracy…

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.