W najnowszym EXM piszemy o strategiach w przywództwie humanocentrycznym

Styl przywództwa oraz kultura organizacyjna stanowią bardzo ważne obszary budowania koncentracji organizacji na człowieku i mają kluczowe znaczenie w transformacji organizacji w tym obszarze. Stanowią one fundament, na którym opiera się całe doświadczenie pracownika – od momentu rozpoczęcia rekrutacji, przez codzienne interakcje w miejscu pracy, aż do zakończenia współpracy.  Przywództwo ma decydujący wpływ na kulturę organizacyjną – menadżerowie przez swój styl pracy,  decyzje, sposób działania i sposób komunikacji wskazują oraz modelują obowiązujące w organizacji wartości, normy i oczekiwane zachowania,  które w konsekwencji kształtują kulturę organizacyjną.  Kultura organizacyjna definiuje te normy, zasady i wartości określa , jak pracownicy ze sobą współpracują, komunikują się i radzą sobie z wyzwaniami. Kultura określa za co organizacja nagradza, a czego nie akceptuje.  To w niej zakorzenione są praktyki dotyczące zarządzania, rozwoju, wsparcia oraz nagradzania pracowników. Pozytywna kultura organizacyjna skoncentrowana na człowieku promuje zaufanie, szacunek i współpracę, tworzy środowisko, w którym pracownicy mogą rozwijać swoje umiejętności, czuć się doceniani i angażować w swoją pracę na wysokim poziomie, ponieważ ma ona cel i wyższą wartość.

Poniżej przedstawiono wybrane strategie w obszarze kultury organizacyjnej, które wspierają budowanie pozytywnych doświadczeń pracowników. Praktykowanie tych strategii przez menadżerów i organizacje może znacząco wpłynąć na pozytywne doświadczenia pracowników, tworząc środowisko, w którym ludzie czują się wysłuchani, docenieni i zaangażowani w życie firmy. Przekłada się to na niższą rotację i większe zadowolenie oraz zaangażowanie pracowników, a to z kolei lepsze wyniki pracy, wyższą wydajność i produktywność oraz ogólny sukcesu organizacji.

Ciąg dalszy artykułu na łamach EXM, a za kilka miesięcy na naszym blogu.

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership – model przywództwa na 2024 rok

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.