Monitoring głosu pracownika

Budowanie zadowolenia i zaangażowania pracowników wymaga ciągłego monitoringu. By budować prokliencką markę, w której centrum jest pracownik i klient nie wystarczą badania raz lub dwa razy do roku – konieczne jest stałe monitorowanie nastroju pracowników i klientów. W Everbe strategię zbierania głosu pracownikom opieramy o Employee Journey oraz te elementy, które są ważne dla pracowników i w największy sposób wpływają na ich zaangażowanie i lojalność. Analizujemy nie tylko eNPS (Employee Net Promoter Score), ale przede wszystkim te czynniki, które mają rzeczywisty wpływ na zaangażowanie pracowników. Wskaźnik wysiłku, jakim jest Employee  Effort Score (EES) pokazuje jak dużo energii i czasu musi włożyć pracownik zarówno w wykonywanie swojej pracy, jak i realizację celów, które są dla niego ważne. Promise Index Gap (PI) pokazuje, czy i w jaki sposób marka pracodawcy spełnia obietnice, które dają pracownikom.

Wprowadzenie monitoringu i zarządzania głosem pracowników wprowadza firmą na drogę ciągłego doskonalenia. Pozwala efektywniej zdobywać utalentowanych pracowników, a następnie budować ich wysoką satysfakcję i zaangażowanie, które wspierają rozwój i budują przewagę konkurencyjną organizacji.

Monitoring  doświadczeń pracowników  to systematyczne gromadzenie i analiza informacji zwrotnej od pracowników w celu zrozumienia ich postrzegania i oceny różnych aspektów pracy.

Celem monitoringu doświadczeń i zaangażowania pracowników  jest:

  • Zidentyfikowanie obszarów problemowych – monitorowanie EX pomaga w identyfikowaniu czynników, które negatywnie wpływają na morale, satysfakcję i zaangażowanie pracowników
  • Ocena efektywności programów –  monitoring EX pozwala na ocenę wpływu różnych programów i inicjatyw na doświadczenia pracowników
  • Wprowadzenie zmian – zebrane informacje stanowią podstawę do wprowadzenia zmian i usprawnień w środowisku pracy
  • Poprawa satysfakcji i  produktywności – poprawa EX może prowadzić do zwiększenia satysfakcji i zaangażowania, a przez to zwiększenia produktywności, zmniejszenia rotacji i budowania silnego employer brandingu

Zalety monitoringu doświadczeń i zaangażowania pracowników:  

  • Lepsze zrozumienie potrzeb pracowników – monitoring w systemie ciągłym dostarcza cennych informacji o tym, co jest ważne dla pracowników i jak postrzegają oni swoje doświadczenia.
  • Wzmocnienie dialogu – monitoring i pozyskana informacja zwrotna od pracowników  pozwala na stworzenie kultury otwartej komunikacji i zaangażowania pracowników.
  • Podniesienie morale i produktywności –  poprawa EX może prowadzić do zwiększenia motywacji, zaangażowania i produktywności
  • Oszczędność kosztów – systematyczne wykorzystywnie informacji zwrotnej prowadzi do  zmniejszenie rotacji pracowników wiąże się z niższymi kosztami rekrutacji i szkoleń

Employee Close the Loop Management

Firmy, które z głosu pracownika chcą uczynić narzędzie do ciągłego doskonalenia mogą wprowadzić Employee Close the Loop Management. Jest to proces, w którym firma zbiera informacje zwrotną od pracowników, analizuje ją, a następnie podejmuje działania w celu rozwiązania problemów i usprawnienia doświadczeń pracowników.

Employee Close the Loop Management jest ważnym elementem budowania pozytywnej kultury organizacyjnej i tworzenia środowiska pracy, które sprzyja zaangażowaniu, satysfakcji i rozwojowi pracowników.

Ostatnie posty z naszego bloga

24.05.2024

Jak dotrzymać kroku i dogonić oczekiwania klientów ?

Artykuł pod raz pierwszy został opublikowany w magazynie Lighthouse i choć odnosi się do rynku…

08.05.2024

Styl przywództwa i kultura organizacyjna w budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników

Styl przywództwa oraz kultura organizacyjna stanowią bardzo ważne obszary budowania koncentracji organizacji na człowieku i…

08.05.2024

Zwrot z inwestycji w Customer Experience Management

Budowanie proklienckich organizacji oraz ważność koncentracji na doświadczeniach klienta mocno zagościły w polskim biznesie. Zarówno…

18.04.2024

12 trendów w obszarze Employee Experience Management

2024 rok już całkiem mocno się rozpędził i zdecydowanie częściej i więcej , niż rok…

08.03.2024

Idea, na którą nadszedł czas – Employee Experience Management

Moje wystąpienie o tytule „Od Customer Journey do Employee Journey Map – dwie drogi w mapowaniu doświadczeń…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.