Monitoring głosu pracownika

Budowanie zadowolenia i zaangażowania pracowników wymaga ciągłego monitoringu. By budować prokliencką markę, w której centrum jest pracownik i klient nie wystarczą badania raz lub dwa razy do roku – konieczne jest stałe monitorowanie nastroju pracowników i klientów. W Everbe strategię zbierania głosu pracownikom opieramy o Employee Journey oraz te elementy, które są ważne dla pracowników i w największy sposób wpływają na ich zaangażowanie i lojalność. Analizujemy nie tylko eNPS (Employee Net Promoter Score), ale przede wszystkim te czynniki, które mają rzeczywisty wpływ na zaangażowanie pracowników. Wskaźnik wysiłku, jakim jest Employee  Effort Score (EES) pokazuje jak dużo energii i czasu musi włożyć pracownik zarówno w wykonywanie swojej pracy, jak i realizację celów, które są dla niego ważne. Promise Index Gap (PI) pokazuje, czy i w jaki sposób marka pracodawcy spełnia obietnice, które dają pracownikom.

Wprowadzenie monitoringu i zarządzania głosem pracowników wprowadza firmą na drogę ciągłego doskonalenia. Pozwala efektywniej zdobywać utalentowanych pracowników, a następnie budować ich wysoką satysfakcję i zaangażowanie, które wspierają rozwój i budują przewagę konkurencyjną organizacji.

Monitoring  doświadczeń pracowników  to systematyczne gromadzenie i analiza informacji zwrotnej od pracowników w celu zrozumienia ich postrzegania i oceny różnych aspektów pracy.

Celem monitoringu doświadczeń i zaangażowania pracowników  jest:

  • Zidentyfikowanie obszarów problemowych – monitorowanie EX pomaga w identyfikowaniu czynników, które negatywnie wpływają na morale, satysfakcję i zaangażowanie pracowników
  • Ocena efektywności programów –  monitoring EX pozwala na ocenę wpływu różnych programów i inicjatyw na doświadczenia pracowników
  • Wprowadzenie zmian – zebrane informacje stanowią podstawę do wprowadzenia zmian i usprawnień w środowisku pracy
  • Poprawa satysfakcji i  produktywności – poprawa EX może prowadzić do zwiększenia satysfakcji i zaangażowania, a przez to zwiększenia produktywności, zmniejszenia rotacji i budowania silnego employer brandingu

Zalety monitoringu doświadczeń i zaangażowania pracowników:  

  • Lepsze zrozumienie potrzeb pracowników – monitoring w systemie ciągłym dostarcza cennych informacji o tym, co jest ważne dla pracowników i jak postrzegają oni swoje doświadczenia.
  • Wzmocnienie dialogu – monitoring i pozyskana informacja zwrotna od pracowników  pozwala na stworzenie kultury otwartej komunikacji i zaangażowania pracowników.
  • Podniesienie morale i produktywności –  poprawa EX może prowadzić do zwiększenia motywacji, zaangażowania i produktywności
  • Oszczędność kosztów – systematyczne wykorzystywnie informacji zwrotnej prowadzi do  zmniejszenie rotacji pracowników wiąże się z niższymi kosztami rekrutacji i szkoleń

Employee Close the Loop Management

Firmy, które z głosu pracownika chcą uczynić narzędzie do ciągłego doskonalenia mogą wprowadzić Employee Close the Loop Management. Jest to proces, w którym firma zbiera informacje zwrotną od pracowników, analizuje ją, a następnie podejmuje działania w celu rozwiązania problemów i usprawnienia doświadczeń pracowników.

Employee Close the Loop Management jest ważnym elementem budowania pozytywnej kultury organizacyjnej i tworzenia środowiska pracy, które sprzyja zaangażowaniu, satysfakcji i rozwojowi pracowników.

Ostatnie posty z naszego bloga

16.12.2024

SPÓJNOŚĆ DOŚWIADCZEŃ I ZARZĄDZANIE OCZEKIWANIAMI KLIENÓW NA CUSTOMER JOURNEY

SPÓJNOŚĆ DOŚWIADCZEŃ I ZARZĄDZANIE OCZEKIWANIAMI KLIENÓW NA CUSTOMER JOURNEY DROGĄ DO BUDOWANIA ICH ZAANGAŻOWANIA 5…

19.11.2024

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE Temat emocji rozgrzewa Polski CX-owy rynek. I słusznie, ponieważ…

19.11.2024

JAK RADZIĆ SOBIE Z SILOSOWAOŚCIĄ  W ORGANIZACJI?

JAK RADZIĆ SOBIE Z SILOSOWOŚCIĄ W ORGANIZACJI? CZEGO DOWIESZ SIĘ Z TEGO ARTYKUŁU: W maju…

10.10.2024

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE CO ZNAJDZIESZ W ARTYKULE? Dla większości osób pracujących w organizacjach, czy to…

25.09.2024

Przesłanie CX Day w 2024r. – dobre doświadczenia klientów przynoszą lepsze rezultaty dla klientów, pracowników i organizacji

Większość organizacji, zwłaszcza tych, które świadomie zajmują się zarządzaniem doświadczeniami klientów rozumie, że prawdziwe zaangażowanie…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.