Strategia i implementacja Employee Experience

Określenie aktualnych doświadczeń pracowników i zmapowanie ich na Employee Journey Map stanowi pierwszy krok do zrozumienia tego, co jest ważne z perspektywy pracowników i tego, czego oczekują od marki pracodawcy. Kolejne kroki to zaprojektowanie takich doświadczeń pracowników na całej ścieżce kontaktu z firmą, które będą w stanie budować ich zadowolenie oraz zaangażowanie w różnych miejscach i na różnych szczeblach w organizacji. By to się stało możliwe konieczne jest wprowadzenie zmian w firmie, które pozwolą na implementację zaprojektowanych doświadczeń. W Everbe wspieramy organizacje we wszystkich etapach mapowania, ustalania strategii, projektowania doświadczeń pracowników oraz implementacji zaprojektowanych rozwiązań.

Strategia Employee Experience Management

Na strategię Employee Experience Management  składa się zestaw celów i działań, które mają na celu stworzenie pozytywnych doświadczeń dla pracowników w każdym etapie ich cyklu życia w firmie. Obejmuje to rekrutację, onboarding, rozwój zawodowy, awans, aż do odejścia z firmy.

Kluczowe elementy strategii i implementacji Employee Experience Management:

    • Koncentracja na człowieku – stawianie potrzeb i oczekiwań pracowników w centrum uwagi

    • Zaangażowanie pracowników –  włączanie pracowników w proces tworzenia i wdrażania strategii EX

    • Pomiar i analiza – regularne monitorowanie i analiza doświadczeń pracowników

    • Ciągłe udoskonalanie –  nieustanne udoskonalanie strategii EX na podstawie danych i informacji zwrotnej od pracowników.

Korzyści z wdrożenia strategii EX:

  • Wzrost zaangażowania – pracownicy, którzy czują się doceniani i wysłuchani, są bardziej skłonni do zaangażowania w swoją pracę
  • Poprawa satysfakcji pracowników –  pozytywne doświadczenia pracowników prowadzą do większej satysfakcji z pracy
  • Zmniejszenie rotacji – pracownicy, którzy są zadowoleni z pracy, są mniej skłonni do opuszczania firmy.
  • Wzrost produktywności –  zaangażowani i zadowoleni pracownicy są bardziej produktywni
  • Wzmocnienie employer brandingu – silna strategia EX pomaga firmie zbudować pozytywny wizerunek pracodawcy i przyciągnąć najlepszych kandydatów

Więcej na temat projektowania strategii, zmiany i projektowania inicjatyw przeczytasz tutaj:

Ostatnie posty z naszego bloga

25.09.2024

Przesłanie CX Day w 2024r. – dobre doświadczenia klientów przynoszą lepsze rezultaty dla klientów, pracowników i organizacji

Większość organizacji, zwłaszcza tych, które świadomie zajmują się zarządzaniem doświadczeniami klientów rozumie, że prawdziwe zaangażowanie…

18.09.2024

Różnice w obszarze Employee Experience w Polsce w małych i dużych organizacjach

Employee Experience weszło na salony polskiego biznesu i jest to dziś gorący temat. Wygląda na…

18.09.2024

Czy masz strategię Customer Experience Management i dlaczego to ważne?

Dla większości osób pracujących w organizacjach, czy to prywatnych, czy państwowych, posiadanie: strategii organizacji, strategii…

04.07.2024

Pomyśl o sobie, zanim zaczniesz myśleć o innych: Sekret Lidera

Dużo mówi się o dbaniu o pracowników, ale mało zwraca się uwagę na konieczność dbania…

03.07.2024

Pracownik i organizacja + zespół + menadżer + kultura organizacyjna – przepis na wygrywanie w biznesie

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, co sprawia, że pracownicy są szczęśliwi i zadowoleni ze swojej pracy?…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.