Strategia przywództwa

Określenie strategii przywództwa w organizacji jest ważnym elementem wspierającym oraz ukierunkowującym liderów w działaniach skoncentrowanych na budowaniu zaangażowania pracowników w koncentracji na kliencie oraz budowie kultury organizacji, w której centrum jest człowiek. Strategia przywództwa opracowywana jest wspólnie z liderami i opiera się o dokonaną wcześniej analizę obecnych stylów przywództwa. Strategia przywództwa ma wspierać liderów we współpracy ze swoimi zespołami w kontekście określonych celów biznesowych oraz celów związanych z budową proklienckich postaw liderów i ich zespołów, a także budowie silnej skoncentrowanej na człowieku kulturze organizacyjnej.

Strategia przywództwa to plan działania, który określa, jak lider będzie prowadzić swój zespół do osiągnięcia celów. Dobra strategia przywództwa powinna być jasna, zwięzła i łatwa do zrozumienia dla wszystkich członków zespołu oraz przede wszystkim wskazująca wszystkim manedżerom w organizacji pożądane postawy i zachowani.  Strategia przywództwa skoncentrowanego na człowieku to strategia, która kładzie nacisk na potrzeby ludzi, co obejmuje skupienie się na kliencie lub pracowniku. A wszystko po to, by szybciej, lepiej i w bardziej efektywny sposób realizować cele biznesowe.

Posiadanie strategii przywództwa skoncentrowanego na człowieku ma znaczący wpływ na menadżerów na wiele sposobów:

  • Kształtuje ich styl przywództwa – skupia się na budowaniu relacji i rozwoju ludzi, co prowadzi do bardziej demokratycznego lub coachingowego stylu przywództwa
  • Wyznacza priorytety i cele – jasna strategia pomaga menadżerom skupić się na najważniejszych zadaniach i celach
  • Pomaga w podejmowaniu decyzji -strategia stanowi ramy dla podejmowania decyzji, które są zgodne z celami organizacji, stawiają klienta i pracownika w jej centrum
  •  Motywuje i inspiruje – dobra strategia może motywować, inspirować  oraz budować zaangażowanie i pasję menadżerów do realizacji celów i osiągania wysokich wyników
  • Rozwija umiejętności – określenie konkretnego kierunku wymaga od menadżerów rozwoju nowych, pożądanych umiejętności, doskonaleniu posiadanych 
  • Pomaga w zarządzaniu zmianą –strategia stanowi mapę drogową dla zarządzania zmianą i pomaga organizacji w adaptacji do nowych wyzwań
  • Wzmacnia odpowiedzialność –strategia wyraźnie określa role i obowiązki menedżerów oraz czyni ich odpowiedzialnymi za wyniki ich pracy

Korzyści z posiadania strategii przywództwa skoncentrowanego na człowieku jest ważna?

  • Zwiększa satysfakcję klienta – skupienie się na potrzebach klienta prowadzi do lepszej obsługi klienta, budowania pozytywnych doświadczeń oraz  większej satysfakcji klienta
  • Wzrost zaangażowania i produktywności pracowników –  pracownicy, którzy czują się doceniani i wysłuchani, są bardziej zaangażowani i produktywni
  • Zmniejszenie rotacji pracowników – organizacje skoncentrowane na człowieku mają niższą rotację pracowników, co oszczędza czas i pieniądze
  • Poprawa reputacji firmy –  organizacje skoncentrowane na człowieku są postrzegane jako bardziej przyjazne i atrakcyjne dla potencjalnych pracowników i klientów
  • Wzrost konkurencyjności –  organizacje skoncentrowane na człowieku są bardziej konkurencyjne na rynku

Więcej na temat przywództwa przeczytasz tutaj:

Ostatnie posty na naszym blogu

24.05.2024

Jak dotrzymać kroku i dogonić oczekiwania klientów ?

Artykuł pod raz pierwszy został opublikowany w magazynie Lighthouse i choć odnosi się do rynku…

08.05.2024

Styl przywództwa i kultura organizacyjna w budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników

Styl przywództwa oraz kultura organizacyjna stanowią bardzo ważne obszary budowania koncentracji organizacji na człowieku i…

08.05.2024

Zwrot z inwestycji w Customer Experience Management

Budowanie proklienckich organizacji oraz ważność koncentracji na doświadczeniach klienta mocno zagościły w polskim biznesie. Zarówno…

18.04.2024

12 trendów w obszarze Employee Experience Management

2024 rok już całkiem mocno się rozpędził i zdecydowanie częściej i więcej , niż rok…

08.03.2024

Idea, na którą nadszedł czas – Employee Experience Management

Moje wystąpienie o tytule „Od Customer Journey do Employee Journey Map – dwie drogi w mapowaniu doświadczeń…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.