Persony pracowników

Zbudowanie zaangażowania pracowników wymaga zawsze indywidualnego podejścia do każdego pracownika. Stworzenie person pracowników umożliwia lepsze zrozumienie i dostosowanie sposobu współpracy i organizacji pracy do różnych pracowników na różnym etapie życia pracownika. Persony umożliwiają łatwiejsze zrozumienie pracowników, dopasowanie do nich różnych systemów w organizacji, ułatwiają zarządzanie pracownikami, zwiększają ich satysfakcję oraz zaangażowanie w pracy na co dzień. Umożliwiają zrozumienie różnych pracowników uwzględniając m. innymi: wartości, motywacje, postawy, potrzeby i oczekiwania każdego pracownika.

Co to jest persona pracownika?

Persona pracownika to fikcyjna postać, która reprezentuje grupę pracowników o podobnych cechach, doświadczeniach i potrzebach. Prawidłowo tworzone persony są tworzone na podstawie badań i analizy danych, aby pomóc firmom lepiej zrozumieć swoich pracowników i dopasować do nich swoje działania.

 

 

Do czego służą persony pracowników?

 

  • Pozwalają zrozumieć motywacje i potrzeby pracownikówokreślają jakie są ich cele i aspiracje, co ich frustruje odnosząc się do różnych typów pracowników
  • Ułatwiają dopasowanie komunikacji do różnych grup pracowników – pokazują jak  komunikować się z pracownikami w zrozumiały i angażujący sposób
  • Pomagają tworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenia dla pracowników – pokazują, jak sprawić, aby pracownicy czuli się doceniani i rozumiani
  • Pozwalają wprowadzać usprawnienia procesów HR – dają wskazówki,  jak rekrutować, prowadzić onboarding, jak rozwijać pracowników w sposób dopasowany do ich potrzeb i oczekiwań
  • Pomagają podejmować lepsze decyzje biznesowe – pokazują jakie cechy powinny mieć produkty, usługi i strategie, które odpowiadają potrzebom pracowników

W czym pomagają persony kandydatów?

Persony stworzone dla kandydatów na pracowników umożliwiają większą efektywność prowadzonych rekrutacji ze strony firmy, jak i większą satysfakcję rekrutacji ze strony pracownika. Pozwalają na dopasowanie sposobu rekrutacji, treści komunikacji do tych kandydatów, jakich poszukujemy. Umożliwiają lepsze zrozumienie i komunikację pomiędzy menadżerami różnych działów oraz pracownikami HR zajmujących się rekrutacją kandydatów. Z perspektywy organizacji zwiększają efektywność procesu oraz zwiększają szansę na pozyskanie i nie utracenie w procesie rekrutacji najlepszych kandydatów.

Ostatnie posty na naszym blogu

19.11.2024

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE Temat emocji rozgrzewa Polski CX-owy rynek. I słusznie, ponieważ…

19.11.2024

SILOSY – PRZESZKODA W DRODZE DO KONCENTRACJI NA KLIENCIE

JAK RADZIĆ SOBIE Z SILOSAMI W ORGANIZACJI? CZEGO DOWIESZ SIĘ Z TEGO ARTYKUŁU: W maju…

10.10.2024

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE CO ZNAJDZIESZ W ARTYKULE? Dla większości osób pracujących w organizacjach, czy to…

25.09.2024

Przesłanie CX Day w 2024r. – dobre doświadczenia klientów przynoszą lepsze rezultaty dla klientów, pracowników i organizacji

Większość organizacji, zwłaszcza tych, które świadomie zajmują się zarządzaniem doświadczeniami klientów rozumie, że prawdziwe zaangażowanie…

18.09.2024

Różnice w obszarze Employee Experience w Polsce w małych i dużych organizacjach

Employee Experience weszło na salony polskiego biznesu i jest to dziś gorący temat. Wygląda na…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.