Persony pracowników

Zbudowanie zaangażowania pracowników wymaga zawsze indywidualnego podejścia do każdego pracownika. Stworzenie person pracowników umożliwia lepsze zrozumienie i dostosowanie sposobu współpracy i organizacji pracy do różnych pracowników na różnym etapie życia pracownika. Persony umożliwiają łatwiejsze zrozumienie pracowników, dopasowanie do nich różnych systemów w organizacji, ułatwiają zarządzanie pracownikami, zwiększają ich satysfakcję oraz zaangażowanie w pracy na co dzień. Umożliwiają zrozumienie różnych pracowników uwzględniając m. innymi: wartości, motywacje, postawy, potrzeby i oczekiwania każdego pracownika.

Co to jest persona pracownika?

Persona pracownika to fikcyjna postać, która reprezentuje grupę pracowników o podobnych cechach, doświadczeniach i potrzebach. Prawidłowo tworzone persony są tworzone na podstawie badań i analizy danych, aby pomóc firmom lepiej zrozumieć swoich pracowników i dopasować do nich swoje działania.

 

 

Do czego służą persony pracowników?

 

  • Pozwalają zrozumieć motywacje i potrzeby pracownikówokreślają jakie są ich cele i aspiracje, co ich frustruje odnosząc się do różnych typów pracowników
  • Ułatwiają dopasowanie komunikacji do różnych grup pracowników – pokazują jak  komunikować się z pracownikami w zrozumiały i angażujący sposób
  • Pomagają tworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenia dla pracowników – pokazują, jak sprawić, aby pracownicy czuli się doceniani i rozumiani
  • Pozwalają wprowadzać usprawnienia procesów HR – dają wskazówki,  jak rekrutować, prowadzić onboarding, jak rozwijać pracowników w sposób dopasowany do ich potrzeb i oczekiwań
  • Pomagają podejmować lepsze decyzje biznesowe – pokazują jakie cechy powinny mieć produkty, usługi i strategie, które odpowiadają potrzebom pracowników

W czym pomagają persony kandydatów?

Persony stworzone dla kandydatów na pracowników umożliwiają większą efektywność prowadzonych rekrutacji ze strony firmy, jak i większą satysfakcję rekrutacji ze strony pracownika. Pozwalają na dopasowanie sposobu rekrutacji, treści komunikacji do tych kandydatów, jakich poszukujemy. Umożliwiają lepsze zrozumienie i komunikację pomiędzy menadżerami różnych działów oraz pracownikami HR zajmujących się rekrutacją kandydatów. Z perspektywy organizacji zwiększają efektywność procesu oraz zwiększają szansę na pozyskanie i nie utracenie w procesie rekrutacji najlepszych kandydatów.

Ostatnie posty na naszym blogu

24.05.2024

Jak dotrzymać kroku i dogonić oczekiwania klientów ?

Artykuł pod raz pierwszy został opublikowany w magazynie Lighthouse i choć odnosi się do rynku…

08.05.2024

Styl przywództwa i kultura organizacyjna w budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników

Styl przywództwa oraz kultura organizacyjna stanowią bardzo ważne obszary budowania koncentracji organizacji na człowieku i…

08.05.2024

Zwrot z inwestycji w Customer Experience Management

Budowanie proklienckich organizacji oraz ważność koncentracji na doświadczeniach klienta mocno zagościły w polskim biznesie. Zarówno…

18.04.2024

12 trendów w obszarze Employee Experience Management

2024 rok już całkiem mocno się rozpędził i zdecydowanie częściej i więcej , niż rok…

08.03.2024

Idea, na którą nadszedł czas – Employee Experience Management

Moje wystąpienie o tytule „Od Customer Journey do Employee Journey Map – dwie drogi w mapowaniu doświadczeń…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.