Zbudowanie zaangażowania pracowników wymaga zawsze indywidualnego podejścia do każdego pracownika. Stworzenie person pracowników umożliwia lepsze zrozumienie i dostosowanie sposobu współpracy i organizacji pracy do różnych pracowników na różnym etapie życia pracownika. Persony umożliwiają łatwiejsze zrozumienie pracowników, dopasowanie do nich różnych systemów w organizacji, ułatwiają zarządzanie pracownikami, zwiększają ich satysfakcję oraz zaangażowanie w pracy na co dzień. Umożliwiają zrozumienie różnych pracowników uwzględniając m. innymi: wartości, motywacje, postawy, potrzeby i oczekiwania każdego pracownika.
Co to jest persona pracownika?
Persona pracownika to fikcyjna postać, która reprezentuje grupę pracowników o podobnych cechach, doświadczeniach i potrzebach. Prawidłowo tworzone persony są tworzone na podstawie badań i analizy danych, aby pomóc firmom lepiej zrozumieć swoich pracowników i dopasować do nich swoje działania.
Do czego służą persony pracowników?
- Pozwalają zrozumieć motywacje i potrzeby pracowników – określają jakie są ich cele i aspiracje, co ich frustruje odnosząc się do różnych typów pracowników
- Ułatwiają dopasowanie komunikacji do różnych grup pracowników – pokazują jak komunikować się z pracownikami w zrozumiały i angażujący sposób
- Pomagają tworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenia dla pracowników – pokazują, jak sprawić, aby pracownicy czuli się doceniani i rozumiani
- Pozwalają wprowadzać usprawnienia procesów HR – dają wskazówki, jak rekrutować, prowadzić onboarding, jak rozwijać pracowników w sposób dopasowany do ich potrzeb i oczekiwań
- Pomagają podejmować lepsze decyzje biznesowe – pokazują jakie cechy powinny mieć produkty, usługi i strategie, które odpowiadają potrzebom pracowników
W czym pomagają persony kandydatów?
Persony stworzone dla kandydatów na pracowników umożliwiają większą efektywność prowadzonych rekrutacji ze strony firmy, jak i większą satysfakcję rekrutacji ze strony pracownika. Pozwalają na dopasowanie sposobu rekrutacji, treści komunikacji do tych kandydatów, jakich poszukujemy. Umożliwiają lepsze zrozumienie i komunikację pomiędzy menadżerami różnych działów oraz pracownikami HR zajmujących się rekrutacją kandydatów. Z perspektywy organizacji zwiększają efektywność procesu oraz zwiększają szansę na pozyskanie i nie utracenie w procesie rekrutacji najlepszych kandydatów.