Projektowanie doświadczeń pracowników

Budowa środowiska, które będzie budować zadowolenie oraz zaangażowanie pracowników od pierwszego kontaktu z firmą to pierwszy krok do budowy organizacji, która będzie skoncentrowana na kliencie. Jeśli firma będzie potrafiła zbudować zadowolenie i zaangażowanie pracowników, będzie w stanie zbudować grono klientów, którzy będą adwokatami naszej marki. Zbudowanie wartościowych i budzących pozytywne odczucia doświadczeń pracowników stanowi bardzo duże wyzwanie dla organizacji. Jest jednak kluczowe, by pozyskać i utrzymać wartościowych dla organizacji pracowników.

W Everbe wspieramy firmy w zaprojektowaniu całej ścieżki pracownika (Employee Journey Map) od pierwszego kontaktu z firmą, przez proces rekrutacji, zatrudnienia, onboardingu, pracy na co dzień, aż po moment, gdy pracownik lub firma zdecyduje o rozstaniu z organizacją.

Jak projektujemy doświadczenia pracowników?

Doświadczenia pracowników projektujemy wspólnie z organizacją – do projektowania doświadczeń zapraszamy menadżerów oraz pracowników. W procesie projektowania  wykorzystujemy różne podejścia łącząc podejście Design Thinking z  Service Design.

Skupiamy  się na doskonaleniu tych obszarów, które wymagają poprawy lub tworzymy zupełnie nową jakość. Projektowane doświadczenia są z jednej strony wartościowe dla pracowników – budują ich zadowolenie oraz zaangażowanie, z drugiej strony pomagają firmie działać zgodnie z wizją i budują wartość dla organizacji.

Projektowanie doświadczeń pracowników z wykorzystaniem Design Thinking oraz Service Design polega na tworzeniu rozwiązań, które poprawiają satysfakcję i zaangażowanie pracowników na każdym etapie ich cyklu życia w firmie, od rekrutacji po odejście. Oba  podejścia koncentrują się na empatii, kreatywności i prototypowaniu.

 

Naszym celem jest zaprojektowanie rozwiązań, które są:

  • Wartościowe – spełniają potrzeby i oczekiwania pracowników
  • Użyteczne – są łatwe w zrozumieniu i intuicyjne w korzystaniu
  • Przyjemne –  dostarczają pozytywnych doświadczeń
  • Efektywne – pomagają organizacji zwiększać produktywność pracowników i poprawiają efektywność

Poniżej wybrane kroki, które wskazują, jak projektujemy doświadczenia pracowników:

Krok 1 – określamy celu projektu i budujemy zespół projektowy

Krok 2 – przygotowujemy materiały, określamy miejsce oraz sposób realizacji warsztatów projektowania

Po tym etapie przechodzimy do projektowania zgodnie z metodą Service Design i podejściem Design Thinking:

Krok 3 – etap empatii, czyli, m. in. zrozumienie potrzeb, pragnień i frustracji pracowników

Krok 4 – etap definiowania wyzwania, czyli, m. in. sformułowanie problemu projektowego z perspektywy pracownika

Krok 5 – etap ideacji, czyli, m. in. poszukiwanie pomysłów oraz skupienie się na innowacjach i wartości dla pracownika

Krok 6 i 7 – etap prototypowania i testowania czyli, m. in. tworzenie szybkich i tanich prototypów i testowanie różnych koncepcji i rozwiązań

Krok 8 – etap projektowania i wdrażania, czyli, m. in. projektowani zmiany i inicjatyw

Więcej o projektowaniu doświadczeń przeczytasz tutaj:

Ostatnie posty z naszego bloga

13.03.2025

Zaangażowanie zaczyna się od poczucia sensu. Jak firmy mogą go budować?

6 rzeczy, których dowiesz się z tego artykułu: W pracy, gdzie spędzamy znaczną część swojego…

04.03.2025

Pomysły na docenianie w proklienckiej transformacji – bez kosztów i nagród

Czego dowiesz się z tego artykułu? Docenianie w pracy nie jest jedynie „miłym gestem”. Jeśli…

08.02.2025

Zwrot z inwestycji (ROI) w Customer Experience Management

Budowanie proklienckich organizacji oraz ważność koncentracji na doświadczeniach klienta mocno zagościły w polskim biznesie. Zarówno…

11.12.2024

O co chodzi w Customer Journey Map?

Czego dowiesz się z tego artykułu? „Jest tylko jeden szef. Klient. I może zwolnić wszystkich…

19.11.2024

Customer Experience zaczyna się od emocji – jak niemi zarządzać?

Czego dowiesz się z tego artykułu? Temat emocji rozgrzewa Polski CX-owy rynek. I słusznie, ponieważ…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.