Customer Centric Culture

W dzisiejszym szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, kultura organizacyjna, zaangażowanie pracowników i klientów oraz efektywne zarządzanie doświadczeniami (Customer & Employee Experience Management) stanowią kluczowe elementy różnicujące firmy na rynku. Organizacje, które skutecznie zarządzają swoją kulturą, są w stanie nie tylko przyciągnąć i zatrzymać topowe talenty oraz lojalnych klientów, ale również szybciej adaptować się do nowych wyzwań i osiągać lepsze wyniki finansowe. DNA kultury organizacyjnej tworzy solidną podstawę dla silnego przywództwa, motywując i mobilizując zespoły do osiągania wspólnych celów.

Jeśli firma chce być silna i zależy jej na zdobyciu i utrzymaniu przewagi konkurencyjnej musi zadbać o odpowiednią kulturę organizacyjną. Kulturę, która będzie atrakcyjna dla pracowników, która będzie ich napędzała i angażowała do ciągłego doskonalenia organizacji oraz budowania wartości dla klientów. Kultura organizacyjna nadaje kierunek każdemu przedsiębiorstwu, reguluje to co jest ważne, wpływa na zachowania pracowników oraz wszystkich innych osób, które mają z nią kontakt. Może być ona świadomie zaprojektowana, może funkcjonować samoistnie, jako wynik przekonań i tego co jest ważne dla jej założycieli, czy zarządzających.

Każda firma ma „jakąś” kulturę. Jednak, jeśli zależy nam na zbudowaniu silnej firmy, trzeba zadbać o jej zdrowe fundamenty, które pozwolą budować wartość organizacji dla jej wszystkich interesariuszy. Tylko świadome działania pozwolą firmie stworzyć silną kulturę organizacyjną, która pozwoli na zbudowanie i co ważne, utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Zdrowa kultura oznacza, że każdy jej element jest przez nas świadomie zaprojektowany. W praktyce oznacza to stworzenie unikalnego DNA, które będzie tym, co wyznacza sposób w jaki w każdym miejscu na każdym etapie budujemy wartość dla pracowników, klientów, interesariuszy organizacji oraz całego środowiska.

W Everbe wspieramy klientów w całym procesie diagnozy, tworzenia i umacniania kultury organizacyjnej towarzysząc pracownikom i wspierając liderów w zmianie.

Kultury organizacyjnej, w odróżnieniu od produktów, usług, czy standardów obsługi nie da się skopiować, dlatego stanowi ona jeden z najważniejszych elementów budujących przewagą konkurencyjną przedsiębiorstwa. To ona powoduje, że pracownicy chcą dla nas pracować , gdy szukają pracy, a potem decydują, że u nas pozostają. To ona powoduje, że jako firma jesteśmy w stanie budować wartość dla klientów, których nie tylko potrafimy pozyskać, ale potrafimy sprawić, że chcą u nas pozostać. To ona powoduje, że interesariusze otrzymują taką wartość, jakiej oczekują. To ona powoduje, że firma jest w stanie w pozytywny sposób wpływać na otaczający nas świat. Silna skoncentrowana na klientach kultura organizacyjna pomaga firmie się rozwijać, osiągać przewagę konkurencyjną oraz wspiera organizację w trudnych momentach. W Everbe towarzysząc naszym klientom na każdym etapie wspieramy firmy w całym transformacji kultury organizacyjnej, rozpoczynając od procesu rozpoznania obecnej kultury, określania kierunku, budowania jej DNA, implementacji, zarządzania, monitoringu oraz wzrostu kultury organizacyjnej.

Więcej na temat kultury organizacyjnej możesz przeczytać tutaj:

Ostatnie posty na naszym blogu

24.05.2024

Jak dotrzymać kroku i dogonić oczekiwania klientów ?

Artykuł pod raz pierwszy został opublikowany w magazynie Lighthouse i choć odnosi się do rynku…

08.05.2024

Styl przywództwa i kultura organizacyjna w budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników

Styl przywództwa oraz kultura organizacyjna stanowią bardzo ważne obszary budowania koncentracji organizacji na człowieku i…

08.05.2024

Zwrot z inwestycji w Customer Experience Management

Budowanie proklienckich organizacji oraz ważność koncentracji na doświadczeniach klienta mocno zagościły w polskim biznesie. Zarówno…

18.04.2024

12 trendów w obszarze Employee Experience Management

2024 rok już całkiem mocno się rozpędził i zdecydowanie częściej i więcej , niż rok…

08.03.2024

Idea, na którą nadszedł czas – Employee Experience Management

Moje wystąpienie o tytule „Od Customer Journey do Employee Journey Map – dwie drogi w mapowaniu doświadczeń…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.