Analiza obecnej kultury

Diagnoza kultury organizacyjnej to proces oceny i zrozumienia aktualnych wartości, przekonań, zachowań i praktyk panujących w organizacji. Jest to kluczowy krok w procesie zarządzania zmianą, który pozwala na identyfikację mocnych stron oraz obszarów wymagających poprawy lub transformacji. W Everbe proces ten obejmuje kilka kroków, które umożliwiają kompleksowe zrozumienie kultury organizacyjnej.

Wybrane elementy w diagnozie kultury organizacyjnej

  • Określenie celów : na początku wspólnie z organizacją definiujemy, co chcemy osiągnąć dzięki diagnozie kultury organizacyjnej. 
  • Wybór metod i narzędzi badawczych: do diagnozy kultury organizacyjnej wykorzystujemy  metody, takie jak kwestionariusze,  wywiady indywidualne, obserwacje. Metody dostosowujemy do celów diagnozy i specyfiki organizacji.
  • Analiza i opracowanie raportu: zebrane analizujemy w celu zidentyfikowania kluczowych wzorców, wartości, zachowań i przekonań charakterystycznych dla kultury organizacyjnej. Wyniki analizy są podsumowywane w formie raportu, który przedstawia obecny stan kultury organizacyjnej, wskazując na jej mocne strony, słabości, szanse i zagrożenia.
  • Prezentacja wyników: wyniki diagnozy są pprezentujemy kierownictwu i pracownikom. To ważny etap, który pozwala na otwartą dyskusję o wynikach i wspólne zastanowienie się nad dalszymi krokami.
  • Planowanie działań: na podstawie diagnozy i zebranych informacji, planujemy kolejne działania mające na celu umocnienie pozytywnych aspektów kultury oraz adresowanie i transformację obszarów wymagających zmian.

Diagnoza kultury organizacyjnej jest procesem wymagającym czasu, zaangażowania i otwartości na uczciwą samoocenę. Dostarcza cennych informacji, które mogą wesprzeć zarządzanie zmianą, poprawić efektywność organizacji i zbudować silniejszą, bardziej zintegrowaną kulturę organizacyjną.

Więcej na temat kultury organizacyjnej możesz przeczytać tutaj:

Ostatnie posty na naszym blogu

16.12.2024

SPÓJNOŚĆ DOŚWIADCZEŃ I ZARZĄDZANIE OCZEKIWANIAMI KLIENÓW NA CUSTOMER JOURNEY

SPÓJNOŚĆ DOŚWIADCZEŃ I ZARZĄDZANIE OCZEKIWANIAMI KLIENÓW NA CUSTOMER JOURNEY DROGĄ DO BUDOWANIA ICH ZAANGAŻOWANIA 5…

19.11.2024

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT

O EMOCJACH Z PERSPEKTYWY CUSTOMER EXPERIENCE Temat emocji rozgrzewa Polski CX-owy rynek. I słusznie, ponieważ…

19.11.2024

JAK RADZIĆ SOBIE Z SILOSOWAOŚCIĄ  W ORGANIZACJI?

JAK RADZIĆ SOBIE Z SILOSOWOŚCIĄ W ORGANIZACJI? CZEGO DOWIESZ SIĘ Z TEGO ARTYKUŁU: W maju…

10.10.2024

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE

STRATEGIA CUSTOMER EXPERIENCE CO ZNAJDZIESZ W ARTYKULE? Dla większości osób pracujących w organizacjach, czy to…

25.09.2024

Przesłanie CX Day w 2024r. – dobre doświadczenia klientów przynoszą lepsze rezultaty dla klientów, pracowników i organizacji

Większość organizacji, zwłaszcza tych, które świadomie zajmują się zarządzaniem doświadczeniami klientów rozumie, że prawdziwe zaangażowanie…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.