Analiza obecnej kultury

Diagnoza kultury organizacyjnej to proces oceny i zrozumienia aktualnych wartości, przekonań, zachowań i praktyk panujących w organizacji. Jest to kluczowy krok w procesie zarządzania zmianą, który pozwala na identyfikację mocnych stron oraz obszarów wymagających poprawy lub transformacji. W Everbe proces ten obejmuje kilka kroków, które umożliwiają kompleksowe zrozumienie kultury organizacyjnej.

Wybrane elementy w diagnozie kultury organizacyjnej

  • Określenie celów : na początku wspólnie z organizacją definiujemy, co chcemy osiągnąć dzięki diagnozie kultury organizacyjnej. 
  • Wybór metod i narzędzi badawczych: do diagnozy kultury organizacyjnej wykorzystujemy  metody, takie jak kwestionariusze,  wywiady indywidualne, obserwacje. Metody dostosowujemy do celów diagnozy i specyfiki organizacji.
  • Analiza i opracowanie raportu: zebrane analizujemy w celu zidentyfikowania kluczowych wzorców, wartości, zachowań i przekonań charakterystycznych dla kultury organizacyjnej. Wyniki analizy są podsumowywane w formie raportu, który przedstawia obecny stan kultury organizacyjnej, wskazując na jej mocne strony, słabości, szanse i zagrożenia.
  • Prezentacja wyników: wyniki diagnozy są pprezentujemy kierownictwu i pracownikom. To ważny etap, który pozwala na otwartą dyskusję o wynikach i wspólne zastanowienie się nad dalszymi krokami.
  • Planowanie działań: na podstawie diagnozy i zebranych informacji, planujemy kolejne działania mające na celu umocnienie pozytywnych aspektów kultury oraz adresowanie i transformację obszarów wymagających zmian.

Diagnoza kultury organizacyjnej jest procesem wymagającym czasu, zaangażowania i otwartości na uczciwą samoocenę. Dostarcza cennych informacji, które mogą wesprzeć zarządzanie zmianą, poprawić efektywność organizacji i zbudować silniejszą, bardziej zintegrowaną kulturę organizacyjną.

Więcej na temat kultury organizacyjnej możesz przeczytać tutaj:

Ostatnie posty na naszym blogu

04.07.2024

Pomyśl o sobie, zanim zaczniesz myśleć o innych: Sekret Lidera

Dużo mówi się o dbaniu o pracowników, ale mało zwraca się uwagę na konieczność dbania…

03.07.2024

Pracownik i organizacja + zespół + menadżer + kultura organizacyjna – przepis na wygrywanie w biznesie

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, co sprawia, że pracownicy są szczęśliwi i zadowoleni ze swojej pracy?…

24.06.2024

Jak dotrzymać kroku i dogonić oczekiwania klientów ?

Artykuł pod raz pierwszy został opublikowany w magazynie Lighthouse i choć odnosi się do rynku…

08.05.2024

Styl przywództwa i kultura organizacyjna w budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników

Styl przywództwa oraz kultura organizacyjna stanowią bardzo ważne obszary budowania koncentracji organizacji na człowieku i…

08.05.2024

Zwrot z inwestycji w Customer Experience Management

Budowanie proklienckich organizacji oraz ważność koncentracji na doświadczeniach klienta mocno zagościły w polskim biznesie. Zarówno…

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.