6 działań, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie swoich pracowników

Przedsiębiorstwa muszą pamiętać już nie tylko o klientach, ale w dużej mierze o pracownikach. To oni są motorem napędzającym rozwój organizacji oraz budującym wizerunek firmy na zewnątrz.

#1. Określenie celu przedsiębiorstwa – pracownicy powinni znać cel przedsiębiorstwa, rozumieć i odnosić do niego swoje obowiązki oraz zadania, które wykonują. Cele w biznesie funkcjonują w złożonym środowisku, w którym jeden cel oddziałuje z szeregiem innych. Nie mogą się ze sobą kłócić. Jednocześnie każdy z nich powinien odwoływać się do misji oraz wizji firmy i być odpowiedzią na realne potrzeby. Cele muszą być zrozumiałe nie tylko dla pracowników, ale także dla klientów.

#2. Opinia pracowników – przeważnie każdy pracownik ma coś do powiedzenia, jeżeli chodzi o działanie firmy, musimy tylko pozwolić mu to bez konsekwencji z siebie wyrzucić, np. robiąc spotkania międzydziałowe. Czasami pracownik nie będzie chciał wypowiadać się na forum, ale można mu to ułatwić np. stawiając skrzynkę, do której można wrzucać zażalenia lub pomysły. Ważną rolą kierowników jest uwzględnienie tych zmian i wprowadzenie w życie firmy.

#3. Rozwój pracowników – pracownicy, których mamy w zespole powinni być zmotywowani i chętni do rozwoju. Jeżeli mamy takich, którzy nie chcą się uczyć, ani wymieniać doświadczeniem to warto zadać sobie pytanie – po co nam tacy pracownicy? Organizacja powinna bezustannie dbać o rozwój pracowników i udostępniać im cała wiedzę firmy. Nie powinno zabraknąć dostępu do szkoleń czy odpowiednich materiałów, dzięki którym można rozwijać nowe kompetencje.

#4. Powierzanie zadań – pracownik musi również rozumieć co robi i jak to się przekłada na cel i zyski firmy. Powinien czuć, że to co robi jest ważne i wartościowe. Wtedy jest bardziej efektywny, dotrzymuje terminów i dużo więcej znaczy dla firmy.

#5. Wartość relacji pracowników – duże znaczenie ma również relacja między pracownikiem, a przełożonym, czy innymi pracownikami. Jeżeli te relacje są oparte na zaufaniu mogą przynieść ogromne rezultaty. Jeżeli ludzie w zespole dobrze się dogadują jest większa szansa na sprawniejsze wykonywanie projektów, lepszy przepływ informacji oraz pracownicy chętniej wymieniają się wiedzą i doświadczeniami.

#6. Odpowiedni Manager – w każdym dziale czy zespole projektowym jest manager. To najważniejsza osoba w drużynie, która musi umiejętnie kierować zespołem. Manager musi nie tylko wykonywać powierzone (zespołowi) zadanie. To osoba, która powinna być opiekunem grupy, walczyć o jej potrzeby i skupiać pracujących w niej ludzi.

Może Cię to zainteresuje

22.12.2022

Jeśli chcesz zbudować prokliencką markę -stwórz prokliencką kulturę

Jeśli ambicją firmy jest zbudowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej konieczne jest skupienie się na tym, co...

14.10.2021

Transformacja kultury organizacyjnej – zmiana, która się opłaca

SEZON 1  PRZEPIS NA BIZNES i LEPSZY ŚWIAT_odcinek 3 Wywiad z Karolem Turkiem przeprowadziła: Marta Bryła-Gozdyra...

25.01.2018

10 przykładów na to, jak można spełniać oczekiwania klientów

Szukając tematu na dzisiejszy post, kilka dni temu, zadałam bliższym i dalszym znajomym oraz rodzinie...

04.01.2020

Co ma wspólnego ciągłe doskonalenie z wygrywającą strategią?

Większość ludzi zainteresowana zarządzaniem słyszała o ciągłym doskonaleniu. Ci, którzy interesowali się tym tematem– na...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.