Tworzenie pozytywnych doświadczeń zwiększa zyski

Pewnie wszyscy znamy darmowe próbki i degustacje. I pewnie niejednego, czy niejedną z nas próbka przekonała do zakupu. Ale ilu z nas opowiedziało o tym innym? Jak spowodować, by produkty, czy usługi które oferujemy, nasi klienci pokochali od pierwszego wejrzenia? Jak sprawić, by doświadczenie z naszą marką uczyniło ludzi chociaż na chwilę szczęśliwymi? Co zrobić, by swoim szczęściem podzielili się z innymi?

W fantastyczny sposób zbudowała pozytywne doświadczenie duńska firma od lat produkująca czekoladki – Anthon Berg. Anthon Berg w lutym 2012 roku zaprosił swoich konsumentów do konsumowania – nie za darmo. Ci, którzy zdecydowali się skorzystać z oferty, w zamian musieli okazać swoją hojność i dobroduszność w stosunku do innych. Przed sklepem w centrum Kopenhagi ustawiły się kolejki zainteresowanych konsumentów. I wszyscy byli szczęśliwi, że w nich stoją. Wydarzenie to odbiło się mocnym echem w mediach i to nie tylko duńskich. Strony firmowe: Facebook i Twitter zanotowały blisko 3 750 000 wejść, a obroty firmy w ciągu jednego miesiąca wzrosły o 12%!

Zapewnienie niezwykłych,  pozytywnych doświadczeń konsumentom to najlepszy klucz do odróżnienia się od konkurencji i tworzenia lojalnych zwolenników marki. Anthon Berg stworzył pozytywne doświadczenie na wiele sposobów: po pierwsze: potrafił się podzielić, by zaoferować pozytywne doświadczenie, po drugie: wywoływał uśmiech i pozytywne emocje poprzez sposób, w jaki można było stać się posiadaczem torebki z czekoladkami, po trzecie: spowodował, że nie tylko on dzielił się czekoladkami,ale i ludzie dzielili się z innymi –  swoją hojnością, uśmiechem, pozytywnymi emocjami i nastawieniem. Bardzo duże znaczenie ma też sam design miejsca. Pozytywne emocje budziły różowy kolor witryn i wnętrza, dywan po którym stąpali wszyscy, którzy wchodzili do sklepu ( aby mogli się czuć tak wyjątkowo, jak celebryci stąpający po czerwonym dywanie), sposób nabywania torebek z czekoladą, czy sposób obsługi. Temu wszystkiemu dodawał wyrazu smak doskonałej duńskiej czekolady.

https://www.youtube.com/watch?v=-vQ3ZFVh0KU

Jak widać z powyższego przykładu- budowanie pozytywnych doświadczeń się opłaca. Anthon Berg dzięki swojej akcji zyskał rzesze fanów, jego produkty stały się znane w wielu miejscach, do których wcześniej nie był w stanie dotrzeć. Budowanie pozytywnego doświadczenia bezpośrednio przełożyło się nie tylko na wzrost rozpoznawalności marki, ale i na obroty firmy. Jego klienci dzielili się z innymi swoim pozytywnym doświadczeniem, jakie dostarczyła im marka.

Poniżej tegoroczna akcja, w której Anthon Berg „pocieszał” pasażerów, którym trafiły się
nie najlepsze miejsca w czasie lotu.

___________
Marta Bryła-Gozdyra
Dyrektor Zarządzający w Everbe

Może Cię to zainteresuje

22.12.2022

Jeśli chcesz zbudować prokliencką markę -stwórz prokliencką kulturę

Jeśli ambicją firmy jest zbudowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej konieczne jest skupienie się na tym, co...

14.10.2021

Transformacja kultury organizacyjnej – zmiana, która się opłaca

SEZON 1  PRZEPIS NA BIZNES i LEPSZY ŚWIAT_odcinek 3 Wywiad z Karolem Turkiem przeprowadziła: Marta Bryła-Gozdyra...

25.01.2018

10 przykładów na to, jak można spełniać oczekiwania klientów

Szukając tematu na dzisiejszy post, kilka dni temu, zadałam bliższym i dalszym znajomym oraz rodzinie...

04.01.2020

Co ma wspólnego ciągłe doskonalenie z wygrywającą strategią?

Większość ludzi zainteresowana zarządzaniem słyszała o ciągłym doskonaleniu. Ci, którzy interesowali się tym tematem– na...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.