Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, czyli dlaczego planując pozytywne doświadczenia klienta musimy mówić o pracowniku

„Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe” – to wszystkim znane i używane w życiu codziennym przysłowie przeniesione na grunt zarządzania doświadczeniami klientów mogłoby brzmieć: „Nie rób pracownikowi tego, co klientowi nie miłe”. Innymi słowy zrób dla pracownika to co chciałbyś aby pracownik zrobił dla klienta:

  • Jeśli chcesz by dbano o klienta – dbaj o pracowników,
  • Jeśli chcesz, aby klient poczuł się doceniony  – doceń swoich pracowników,
  • Jeśli chcesz, aby klienci ufali twojej firmie – zaufaj swoim pracownikom,
  • Jeśli chcesz, aby klient poczuł się w najważniejszy – spraw by pracownik poczuł się najważniejszy,
  • Jeśli chcesz, aby pracownicy spełniali wszystkie oczekiwania Klientów – zacznij spełniać oczekiwania swoich pracowników,
  • Jeśli chcesz usłyszeć głos klienta, słuchaj swoich pracowników,
  • Jeśli chcesz ułatwić życie klientowi, ułatw je pracownikom,
  • Jeśli chcesz aby pracownicy dostarczali prawdziwych doświadczeń, bądź szczery ze swoimi pracownikami,
  • Jeśli chcesz aby pracownicy poznali twoich klientów, poznaj swoich pracowników.

Pracując nad strategią zarządzania doświadczeniami klientów nie można pominąć pracowników. Nie można też tego obszaru ograniczyć do odpowiedzialności działu HR. To nie jest HR, to jest czysty marketing. Jeśli chcesz by pracownik sprzedawał Twoją markę, musisz ją najpierw sprzedać pracownikowi.

Inspiracja z: http://www.peoplemetrics.com/blog/the-golden-rule-of-customer-experience/#sthash.JpYfgeLC.dpuf

_______
Dorota Banaszak
Dyrektor ds. zarządzania doświadczeniami klientów w Everbe

Może Cię to zainteresuje

22.12.2022

Jeśli chcesz zbudować prokliencką markę -stwórz prokliencką kulturę

Jeśli ambicją firmy jest zbudowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej konieczne jest skupienie się na tym, co...

14.10.2021

Transformacja kultury organizacyjnej – zmiana, która się opłaca

SEZON 1  PRZEPIS NA BIZNES i LEPSZY ŚWIAT_odcinek 3 Wywiad z Karolem Turkiem przeprowadziła: Marta Bryła-Gozdyra...

25.01.2018

10 przykładów na to, jak można spełniać oczekiwania klientów

Szukając tematu na dzisiejszy post, kilka dni temu, zadałam bliższym i dalszym znajomym oraz rodzinie...

04.01.2020

Co ma wspólnego ciągłe doskonalenie z wygrywającą strategią?

Większość ludzi zainteresowana zarządzaniem słyszała o ciągłym doskonaleniu. Ci, którzy interesowali się tym tematem– na...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.