„Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe” – to wszystkim znane i używane w życiu codziennym przysłowie przeniesione na grunt zarządzania doświadczeniami klientów mogłoby brzmieć: „Nie rób pracownikowi tego, co klientowi nie miłe”. Innymi słowy zrób dla pracownika to co chciałbyś aby pracownik zrobił dla klienta:
- Jeśli chcesz by dbano o klienta – dbaj o pracowników,
- Jeśli chcesz, aby klient poczuł się doceniony – doceń swoich pracowników,
- Jeśli chcesz, aby klienci ufali twojej firmie – zaufaj swoim pracownikom,
- Jeśli chcesz, aby klient poczuł się w najważniejszy – spraw by pracownik poczuł się najważniejszy,
- Jeśli chcesz, aby pracownicy spełniali wszystkie oczekiwania Klientów – zacznij spełniać oczekiwania swoich pracowników,
- Jeśli chcesz usłyszeć głos klienta, słuchaj swoich pracowników,
- Jeśli chcesz ułatwić życie klientowi, ułatw je pracownikom,
- Jeśli chcesz aby pracownicy dostarczali prawdziwych doświadczeń, bądź szczery ze swoimi pracownikami,
- Jeśli chcesz aby pracownicy poznali twoich klientów, poznaj swoich pracowników.
Pracując nad strategią zarządzania doświadczeniami klientów nie można pominąć pracowników. Nie można też tego obszaru ograniczyć do odpowiedzialności działu HR. To nie jest HR, to jest czysty marketing. Jeśli chcesz by pracownik sprzedawał Twoją markę, musisz ją najpierw sprzedać pracownikowi.
Inspiracja z: http://www.peoplemetrics.com/blog/the-golden-rule-of-customer-experience/#sthash.JpYfgeLC.dpuf
_______
Dorota Banaszak
Dyrektor ds. zarządzania doświadczeniami klientów w Everbe