Siła rytuałów w Customer Experience

Zapraszamy do najnowszego artykułu Siła rytuałów e Customer Experience”, który ukazał się w magazynie CX Manager – w rubryce „PSYCHOLOGIA”

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego rytuały tak silnie wpływają na emocje i pamięć klientów – i co na ten temat mówi psychologia oraz neurobiologia.
  • Jak rytuały redukują lęk i budują poczucie kontroli, nawet w zwykłych sytuacjach zakupowych.
  • W jaki sposób marki, takie jak Starbucks, IKEA, Apple czy Nespresso, świadomie projektują rytuały, by zwiększać lojalność i zaangażowanie klientów.
  • Jak proste, symboliczne gesty mogą zamienić usługę w wyjątkowe doświadczenie, które klienci zapamiętają i będą chcieli powtarzać.

A także:

  • Dlaczego rytuały od tysięcy lat pomagają ludziom oswajać niepewność i chaos – i jak ten mechanizm działa w naszej psychice.
  • Jak rytuały regulują emocje, obniżają stres i budują poczucie bezpieczeństwa, nawet jeśli nie wierzymy w ich „moc”.
  • W jaki sposób rytuały wzmacniają pamięć i nadają znaczenie doświadczeniom, zamieniając je w żywe wspomnienia.
  • Co o rytuałach mówi współczesna psychologia i neurobiologia – od badań nad redukcją lęku po wzmacnianie przyjemności.

🔗 Artykuł dostępny jest w wydaniu nr 4(10)/2025 magazynu CX Manager:
Prenumerata: https://www.cxmanager.pl/page/prenumerata/

Może Cię to zainteresuje

26.01.2024

Akademia Customer Experience

Już w w kwietniu rusza kolejna Akademia Customer Experience Management. Uczestnicy w czasie 15 spotkań...

26.01.2024

Human Leadership

KLIENCI I PRACOWNICY RZĄDZĄ Koniec 2023 roku to moment, w którym  rynkiem i firmami rządzą i...

16.01.2024

Trendy ’24 w Customer Experience Management

Customer ExperienceCustomer Experience Managementkutura organizacyjna Przed nami nowy rok 2024, który będzie kolejnym rokiem  pod znakiem...

MENU

Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.